Güncel Gönderiler: İşletme Bölümü Koleksiyonu
Toplam kayıt 66, listelenen: 41-60
-
What Others Manifest?
(Gümüşhane University Press, 2010)FOREWORD The First International Conference on Critical Issues in Business and Economics (ICIBE) was held in Gümüşhane, Turkiye on 5-6 November 2009. The purpose of this annual conference is to establish an academic ... -
Karadeniz Teknik Üniversitesi Akademisyenlerinin Kariyer Aşamaları ve Değişmeyen İhtiyaçları
(İstanbul Üniversitesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, 2008)Bu arastırmanın amacı, çalısanların is yasamları boyunca deneyimleyecekleri kariyer asamaları ve bu asamalar boyunca değiseceği öngörülen ihtiyaçlar arasındaki iliskileri ortaya koymaktır. Bu amaçla, Karadeniz Teknik ... -
Kurumsal yönetim ve çokuluslu işletmelerin strateji tercihleri
(2013)Bu çalışmada gelişmekte olan ülke kökenli çokuluslu işletmelerin strateji tercihleri, kurumsal yönetim çerçevesinden açıklanmaya çalışılmaktadır. Çalışma, sahiplik yapısı ve yönetim kurulu özelliklerinin, çokuluslu ... -
Yerel Ürünlerin Pazarlanmasında Katma Değer Yaratan Coğrafi İşaretleme
(19. PAZARLAMA KONGRESİ, 2014-06)[Abstract Not Available] -
Sürdürülebilir Tüketimin Sağlanmasında Üretici Etkinliğinin Arttırılması: Genişletilmiş Üretici Sorumluluğu Yaklaşımı
(Gümüşhane Üniversitesi, 2013-10)[Abstract Not Available] -
Disiplinlerarası Bakış Açısı ile Çevre "Tüketim ve Çevre İlişkisi"
(hiperlink, 2014-08)[Abstract Not Available] -
Information content of printed ads belong to a transitional period
(2014)Bu çalışma, basılı reklamların analizinin ötesine geçerek reklamlardan ilgili döneme ait ekonomik ve kültürel değişimin etkisini görmeye çalışmaktadır. Reklamların bilgi içeriğine yönelik alan yazında çok sayıda çalışma ... -
Çağrı Merkezlerinin Satış Amaçlı Kullanılması: Doğrudan Pazarlamanın Bir Unsuru Olarak Telepazarlama
(Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2013)Gelişen teknoloji ve artan iletişim imkânları sayesinde pazarlamada, işletmelerin müşterilerine ulaşmaları ve pazarlama stratejileri geliştirmeleri konusunda önemli değişiklikler yaşanmaktadır. Artan rekabet, işletmelerin ... -
INVESTIGATION ON TURKISH CONSUMERS’ ECOLOGICAL PURCHASING BEHAVIOURS ON CITIES BASIS IN TERMS OF THE DEMOGRAPHIC VARIABLES
(1ST INTERNATIONAL TURKEY & JAPAN ENVIRONMENT AND FORESTRY SYMPOSIUM, 2010)With this study, it is aimed to inform about ecological products of all public and private sector administrators who offer products and services to Turkish consumers and also Turkish consumers in particular and also to ... -
KÜRESEL ISINMA GİYİM SEKTÖRÜ PAZARLAMA FAALİYETLERİ İÇİN TEHDİT Mİ? FIRSAT MI? : DOĞU KARADENİZ BÖLGESİ’NDEKİ TÜKETİCİLER ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA
(13. Ulusal Pazarlama Kongresi, 2008)Günümüzde doğal kaynakların aşırı kullanımı ile birlikte insanın temel ihtiyaçları arasında yer alan hava, su, toprak gibi değerlerin kirletilmesi, global düzeyde ısınmaya, buzulların erimesine, iklim dengesizliklerine ... -
SATIŞ NOKTASI TUTUNDURMA ARAÇLARININ TÜKETİCİLERİN KOLAYDA MAL SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
(ELEKTRONİK SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, 2008)Çalışmanın amacı, indirim kuponu, fiyat indirimi, örnek numune, bir alana bir bedava uygulamaları ve tanzim teşhir uygulamaları şeklindeki satış noktası tutundurma araçlarının Doğu Karadeniz Bölgesindeki tüketicilerin ... -
GENÇ TÜRK TÜKETİCİLERİNİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARINDA KÜLTÜRÜ OLUŞTURAN ÖĞELERİN ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI:
(6. Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, 2008)Kültürel faktörler, genç tüketicilerin günlük yaşamının önemli bir kısmını oluşturduğu için satın alma kararlarını da etkilemektedirler. Bu bağlamda araştırmanın amacı; günümüz kültürünü oluşturan öğelerin Türk gençlerinin ... -
Kulaktan kulağa iletişim: Alışveriş merkezi müşterileri üzerinde bir pilot çalışma
(2010)Çalışmanın amacı “alışveriş atmosferinde algılanan olumlu ve olumsuz etkiler” ve “hizmet kalitesi” değişkenlerinin, “hizmetten sağlanan faydasal ve hedonik değer” ve “müşteri memnuniyeti” üzerindeki; değer ve memnuniyet ... -
Tüketicilerin ürünlere olan ilgileniminin marka sadakati üzerindeki etkisi: Sembolik nitelikteki bir ürün grubu için İstanbul ili pilot çalışması
(2010)Çalışmanın amacı, Tüketici İlgilenimi Profili Ölçeğinin Türkiye’de faktör yapısını sembolik nitelikteki bir ürün grubu için inceleyerek, ürün ilgileniminin marka sadakati üzerindeki etkisini araştırmaktır. Ölçeğin yapı ... -
Web sitelerinin pazarlanmasında estetik özelliklerin rolü: Online gazeteler üzerinde bir araştırma
(2010)Müşteri tatmini, satın alma karar sürecinde önemli bir unsur olduğundan, işletmelerin devamının sağlanması için gereklidir. Ancak müşteriler ürün/hizmetlerin sadece fonksiyonel özellikleri ile tatmin olmaz. Ürün/hizmete ... -
Tüketicilerin Marka Tercihlerinde Etkili Olan Faktörler le Marka maj ’n n Marka De eri Üzerindeki Etkileri: Trabzon Örne i
(Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010-08)Bu çal mada, tüketicilerin sat nalma davran lar nda etkili olan faktörlerin marka de eri bile enleri üzerindeki etkilerinin ve bu bile enler ile marka imaj n n marka de eri üzerindeki etkileri ve bu etkilerin yönlerinin ... -
Elektronik pazarlamada müşteri sadakatinin geliştirilmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma
(2010)E-sadakatin geliştirilmesinde kalite ve güven en önemli unsurlardır. Bu çalışmanın amacı, e-hizmet pazarlamasında kalite unsurlarını belirleyerek, e-hizmet kalitesinin etatmin ve e-güven aracı etkisiyle e-sadakat üzerindeki ... -
Islamic marketing as a new marketing trend: an application for determining consumers’ Islamic bank selection criteria
("Business Perspectives" Banks and Bank Systems International Research Journal, 2014)In recent years, Islamic banks have been preferred more and more by consumers. The purpose of this study is to determine consumer attitudes towards Islamic banks and to examine the criteria which affect consumers’ bank ... -
Factors Affecting Electronic Service Brand Equity
(IGI Global, 2013-11)The purpose of this study is to determine the factors affecting electronic service brand equity and to investigate consumers’ perceptions of the electronic service brands they prefer. Additionally, the study, based on the ...