Çağrı Merkezlerinin Satış Amaçlı Kullanılması: Doğrudan Pazarlamanın Bir Unsuru Olarak Telepazarlama
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2013Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
GELİBOLU, L., ÖZSOY, T. (2013), “Çağrı Merkezlerinin Satış Amaçlı Kullanılması: Doğrudan Pazarlamanın Bir Unsuru Olarak Telepazarlama”, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl: 2013, Cilt: 22, Sayı:1, s. 481-500.Özet
Gelişen teknoloji ve artan iletişim imkânları sayesinde pazarlamada, işletmelerin müşterilerine ulaşmaları ve pazarlama stratejileri geliştirmeleri konusunda önemli değişiklikler yaşanmaktadır. Artan rekabet, işletmelerin doğrudan pazarlamayı daha yaygın ve etkili kullanma gereğini ortaya çıkarmıştır. Telepazarlama alanında yaşanan teknolojik gelişmeler müşteri ilişkilerinde daha kişiselleştirilmiş, farklı yeni yapılar oluşmasını sağlamıştır. Satış sonrası destek, sorun çözümleme, rezervasyon ve biletleme gibi hizmetlerinin verildiği geleneksel çağrı merkezlerinin aksine, telepazarlama ile tüketici ile iletişime geçilmekte ve doğrudan satış faaliyetleri yürütülmektedir. Bu çalışma ile satış amaçlı aramalar yapan çağrı merkezleri (outbound call centers) konusunda yapılmış çalışmalar incelenmiş ve Türkiyedeki bir çağrı merkezinde gerçekleşmiş olan 754 farklı aramaya ilişkin kayıtlar analiz edilmeye çalışılmıştır."