Başlık için İşletme Bölümü Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 66, listelenen: 1-20
-
Ağızdan ağıza iletişimde müşteri tatmini ve müşteri sadakati ile mağaza imajı boyutları: Ordu ilinde bir uygulama
(2014)Bu çalışmanın amacı, mağaza imajı boyutlarının müşteri tatmini ve müşteri sadakati üzerindeki etkileri ile müşteri tatmini ve müşteri sadakatinin ağızdan ağıza iletişime etkilerinin araştırılmasının yanında tüketicilerin ... -
Alleviating the Impact of the Barriers to Circular Economy Adoption Through Blockchain: An Investigation Using an Integrated MCDM-based QFD With Hesitant Fuzzy Linguistic Term Sets
(Elsevier Ltd, March 2022)Despite its clear potential to contribute to sustainability, there are many challenges to adopting circular economy (CE). These barriers impede the implementation of CE; however, research to address them is ongoing. For ... -
Analysis of the Multi-Item Dimensionality of Patients' Perceived Value in Hospital Services
(Springer, 2012)The purpose of this research is to analyse the multi-item dimensionality of patients' perceived value in hospital service. A total of 564 patients administered to Gulhane Military Medical Academy were surveyed. Sample ... -
Closing the Loop in Photovoltaic Solar and Wind Power Supply Chains: An investigation in Turkey through Neutrosphopic-DELPHI-based Force Field Analysis and Neutrosphopic-DEMATE
(ELSEVIER, 2022)Since solar panels and wind turbines have limited lifespans, solar photovoltaic energy supply chain (SPvESC) and wind energy supply chain (WESC) in Turkey needs a paradigm shift to improve the efficiency and recyclability ... -
CONDUTA ÉTICA DOS PROFISSIONAIS DA CONTABILIDADE NO BRASIL: A PRÁTICA DA PARRHESIA
(Advances in Scientific and Applied Accounting, 2013): This study deals with Brazilian accountants’ practices of Parrhesia, in the sense proposed by Foucault. Parrhesia is a truth-telling activity in terms of: Frankness, Truth, Danger, Criticism and Duty. It involved 239 ... -
Çağrı Merkezlerinin Satış Amaçlı Kullanılması: Doğrudan Pazarlamanın Bir Unsuru Olarak Telepazarlama
(Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2013)Gelişen teknoloji ve artan iletişim imkânları sayesinde pazarlamada, işletmelerin müşterilerine ulaşmaları ve pazarlama stratejileri geliştirmeleri konusunda önemli değişiklikler yaşanmaktadır. Artan rekabet, işletmelerin ... -
ÇALIŞANLARIN DÖNÜŞÜMCÜ LİDERE YÖNELİK SADAKATLERİ İLE ÇALIŞANLARDAKİ EMPATİ DAVRANIŞININ BU SADAKAT ÜZERİNDEKİ OLASI ETKİLERİNİ BELİRLEMEYEYÖNELİK BİR ARAŞTIRMA
(2014)Hızlı gelişmekte olan bilgi ve teknoloji üretimi tüm dünyada hızlı bir değişim yaşanmasına da yol açmaktadır. Yeni bir bilginin adeta en değerli ürün haline geldiği bu dönem, işletmeleri kendilerini sürekli yenilemeye ... -
ÇEVRİMİÇİ HAZIR GİYİM ÜRÜNLERİ TÜKETİMİNDE MÜŞTERİ TATMİNİ: DOĞU KARADENİZ ÖRNEĞİ
(2014)Çalışmanın amacı, hizmet kalitesi üzerinden müşteri sadakatini ve müşteri tatminini etkileyen faktörlerin, çevrimiçi hazır giyim alışverişlerini yapan müşterilerden toplanan veriler aracılığıyla incelenmesi ve oluşturulan ... -
A decIsIon-makIng approach for open InnovatIon model selectIon In the TurkIsh automotIve Industry
(Inderscience Publishers, 2023)The concept of open InnovatIon (OI) has become crucIal In the sustaInable competItIveness of IndustrIes. The selectIon and applIcatIon of approprIate OI models for busInesses also compose an Important research questIon. ... -
Disiplinlerarası Bakış Açısı ile Çevre "Tüketim ve Çevre İlişkisi"
(hiperlink, 2014-08)[Abstract Not Available] -
Effective Marketing in Contemporary Globalism
(IGI Global, 2014-06)The 21st century has brought about many changes in the economic realm due to acceleration of globalization. The competitive landscape in numerous areas must always be reinvented to account for these changes, therefore ... -
Elektronik pazarlamada müşteri sadakatinin geliştirilmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma
(2010)E-sadakatin geliştirilmesinde kalite ve güven en önemli unsurlardır. Bu çalışmanın amacı, e-hizmet pazarlamasında kalite unsurlarını belirleyerek, e-hizmet kalitesinin etatmin ve e-güven aracı etkisiyle e-sadakat üzerindeki ... -
Examining the role of urban-industrial symbiosis in the circular economy: an approach based on N-Force field theory of change and N-ISM-Micmac
(Springer, 2023)The circular economy (CE) refers to a new industrial paradigm that contrasts with the linear supply chain structure based on a "take, make, use, dispose" pathway. Due to its potential contributions to improving the CE, ... -
Factors Affecting Electronic Service Brand Equity
(IGI Global, 2013-11)The purpose of this study is to determine the factors affecting electronic service brand equity and to investigate consumers’ perceptions of the electronic service brands they prefer. Additionally, the study, based on the ... -
FAKTÖR ESNEKLİĞİ VE ÖLÇEĞE GÖRE GETİRİ: KOBİ’LERDE KARŞILAŞTIRMALI BİR COBB-DOUGLAS ÜRETİM FONKSİYONU UYGULAMASI
(Atatürk Üni. SBE Dergisi, 2011)Özet Üretim faktörlerinin üretime olan katkılarının, faktör yoğunluklarının ve ölçeğe göre getiri durumlarının bilinmesi üretim yönetiminde önem arz etmektedir. Üretim faktörlerinin üretime olan etkisi çeşitli yöntemlerle ... -
GENÇ TÜRK TÜKETİCİLERİNİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARINDA KÜLTÜRÜ OLUŞTURAN ÖĞELERİN ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI:
(6. Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, 2008)Kültürel faktörler, genç tüketicilerin günlük yaşamının önemli bir kısmını oluşturduğu için satın alma kararlarını da etkilemektedirler. Bu bağlamda araştırmanın amacı; günümüz kültürünü oluşturan öğelerin Türk gençlerinin ... -
Identification of the drivers of and barriers to COVID-19 vaccine intake behavior using a mixed-method design: implications from a developing country
(Elsevier B.V., 2023)Various COVID-19 vaccines are available across the world. However, short phases of clinical trials for emergency use and myriad rumors about and misinformation on vaccines spread through different media sources, induce ... -
Information content of printed ads belong to a transitional period
(2014)Bu çalışma, basılı reklamların analizinin ötesine geçerek reklamlardan ilgili döneme ait ekonomik ve kültürel değişimin etkisini görmeye çalışmaktadır. Reklamların bilgi içeriğine yönelik alan yazında çok sayıda çalışma ... -
Institutional suicide as anomie: decedents speak out for work-related suicides through a Durkheimian exploration of suicide notes in a context without institutional responsibilization for suicide prevention
(Frontiers, 2024)Introduction: Drawing on Durkheim's historical theorization of suicide, we extend his concept of anomic suicide, which is suicide due to a lack of social regulation, to introduce the concept of institutional suicide. We ...