Yayın tarihi için İletişim Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 118, listelenen: 1-20
-
KULLANIMLAR VE DOYUMLAR PERSPEKTİFİNDEN TELEVİZYON İZLEME ALIŞKANLIKLARI VE MOTİVASYONLARI: GÜMÜŞHANE ÖRNEĞİ
(Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi e-gifder, 2011-03)Yaygınlığı bakımından kitle iletişim araçları arasında televizyonun önemli bir yeri bulunmaktadır. Dijital teknolojinin enformasyon üretimi, iletimi ve depolanması aşamalarında kullanılmasıyla birlikte televizyon ve ... -
Yalın İş Modeli İnovasyonu (YİMİ)
(ESKİŞEHİR SANAYİ ODASI, 2011-05-10)Yalın düşünce ve yalın üretim felsefesinin temel dayanakları olan 1) Değer, 2) Değer akımı, 3) Akış, 4) Çekiş, 5) Mükemmelleştirme ilkelerinin 1) Amaç, 2) Süreç, 3) İç ve dış müşteriler, 4) Çekiş, 5) Önleme, 6) Yaşam ... -
RECEPTION ANALYSIS OF REPRESENTATION OF ATATÜRK IN COMMERCIAL MEDIA
(9th International Symposium Communication in the Millennium, 2011-05-24)Mustafa Kemal Ataturk won the hearts of the Turkish people for his success in The War of Independence and also for the realization of the reforms after the victory. Ataturk has been started to use figuratively in advertisements ... -
Gazetelerin Çocuklara Yönelik Cinsel İstismarı Sunumu Üzerine Bir Söylem Analizi Çalışması
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ II. MEDYA VE ETİK SEMPOZYUMU, 2011-10-14)Medyanın gündem belirleme rolü kabul edilen bir gerçektir. Medya bu rolünü yerine getirirken aslında bir kamu hizmeti yapmaktadır. Medya haberleri üretirken okunurluğu artırmak için haberlere duygusal öğeler eklemektedir. ... -
KOBİLERDE VERİMLİLİĞİ ARTIRMA YOLUNDA ATILAN BİR ADIM SOSYAL SERMAYE
(2011-10-21)Son yıllarda yoğun şekilde kullanılmaya başlayan “sosyal sermaye” kavramı, günümüzde sıklıkla ekonomi, sosyoloji ve politika bilimleri çerçevesinde tartışılmaktadır. Kavram, özellikle bireyler ve kurumlar arasında iletişim, ... -
KOBİLERDE VERİMLİLİĞİ ARTIRMA YOLUNDA ATILAN BİR ADIM: SOSYAL SERMAYE
(İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ, 2011-10-25)Son yıllarda yoğun şekilde kullanılmaya başlayan “sosyal sermaye” kavramı, günümüzde sıklıkla ekonomi, sosyoloji ve politika bilimleri çerçevesinde tartışılmaktadır. Kavram, özellikle bireyler ve kurumlar arasında iletişim, ... -
YALIN İŞ MODELİ İNOVASYONU
(İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ, 2011-11-25)İş dünyasında yapılan akademik araştırmalar, işletmelerin kalıcılığı, sürdürülebilir büyümesi, rekabetçiliği ve daha yüksek katma değer elde etmesinde ar-ge ile birlikte inovasyonun rolünü ve etkisini ortaya koymaktadır. ... -
KÜRESELLEŞMENİN BOYUTLARININ TÜRKİYE’DEKİ TELEVİZYON ANA HABER BÜLTENLERİNDEKİ YANSIMALARI: NTV, SHOW TV VE TRT 2 ÖRNEKLERİ
(BirGün Kitap yayınları, 2012)Günümüzün uluslararası düzeni, önceki dönemlerle kıyaslanamayacak ölçüde farklı özellikler göstermektedir. Bu yeni düzende, ulus devletin hemen her alandaki etkisi giderek zayıflarken; uluslararası siyasal ve ekonomik ... -
REKLAM AJANSI ÇALIŞANLARININ ETİĞE İLİŞKİN TUTUMLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
(II. MEDYA VE ETİK SEMPOZYUMU"Medya - Kültür İlişkisinde Etik", 2012)Günümüzde, etik konusunun en fazla dile getirildiği ve üzerinde tartışıldığı alanlardan birisi reklamcılık sektörüdür. Reklamcılık sektöründe gerçekleştirilen her bir faaliyet bir şekilde etikle ilişkilendirilerek ele ... -
THE PRESENTATION OF POLITICAL WILDERNESS IN KYRGYZSTAN BY TURKISH PRESS
(KIRGIZİSTAN- TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI YENİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE TOPLUMSAL DÖNÜŞÜM SEMPOZYUMU, 2012-05-03)In 2010 Kyrgyzstan experienced some kind of clashes which took away country to change in the governmental management. The clashes starting in April in 2010 resulted from displeasure of citizens to the Government of Kurmanbek ... -
THE REFLECTION OF VIOLENCE TO TURKISH AND AMERICAN PRESS: KADDAFI EXAMPLE
(KIRGIZİSTAN- TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI YENİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE TOPLUMSAL DÖNÜŞÜM SEMPOZYUMU, 2012-05-03)The phrase “Arab spring” which covered too much of the world press during a year is being used for the resistance movement formed to topple leaders that have reigned their countries and people long years with allegedly ... -
Yalın Yazılım Geliştirme Metodolojisi
(ESKİŞEHİR SANAYİ ODASI, 2012-05-31)Projede; sanayi kabul edilmekle birlikte ürün geliştirme açısından farklılıkları olan yazılım geliştirme alanında yalın üretim düşüncesinin bir metodoloji olarak düzenlenmesi anlatılmaktadır. Yazılım, prototipin ve son ... -
Bir Yazılım Şirketi İçin İş Modeli
(ESKİŞEHİR SANAYİ ODASI, 2012-05-31)Tasarım ve üretim süreçlerindeki değişim, şirketlerin iş modellerini de değişime zorluyor. Bir yazılım şirketi açısından iş modeli değişiminin iki boyutu var:1) Küreselleşmenin şirketleri değişime zorlaması, 2) Yazılımın ... -
KÜRESELLEŞME SÜRECİNDE HABER KAVRAMINDA GERÇEKLEŞEN BİR DÖNÜŞÜM: KÜRESEL HABER KAVRAMI
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ E-GİFDER, 2012-09)Küreselleşme, bir durum olarak değil, süreç ya da süreçler dizisi olarak görülmesi gereken bir olgudur. Küreselleşme ne basit, doğrusal bir gelişme mantığı ne de bir dünya toplumu ya da dünya topluluğu taslağı anlamına ... -
SANAYİ KÜMELENMELERİ ve KOBİ’LER
(İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ, 2012-11-27)Bir işletme, bir sipariş alır; gerekli planlamadan sonra ihtiyaç duyulan adımları izleyerek, ürünü hazırlar ve alıcısına gönderir. Küçük ve orta ölçekli bir firma için pek çok karmaşık ürünün tüm parçalarını üretmek ve bir ... -
KOBİ’LERDE HALKLA İLİŞKİLERİN ÖNEMİ VE GELİŞTİRİLMESİ
(İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ, 2012-11-27)Son yıllarda giderek yaygınlaşan ve kurumlar ile Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletme (KOBİ)’ler açısından önem kazanan faaliyet alanlarından birisi olan halkla ilişkiler, yeni bir yöntem değildir. İnsanlar, kurumlar ve ... -
OY VERME YAKLAŞIMLARI BAĞLAMINDA ADAY MERKEZLİ SEÇMEN TERCİHİ ÜZERİNE DENEYSEL BİR ARAŞTIRMA
(AKADEMİK BAKIŞ DERGİSİ, 2013)Sosyolojik, ideolojik ve rasyonel tercih yaklaşımları seçmenin oy verme davranışındaki önemli etkenlerdendir. Seçmenler tercihlerini yaparken ya içinde bulunduğu toplumsal etmenin etkisinde kalarak, ya sahip olduğu siyasal ... -
THE IMPACT OF BALLOT PAPER DESIGN ON VOTER CHOICE: THE CASE OF 2011 DEPUTY GENERAL ELECTIONS IN TURKEY
(2013-01)Voters’ choices are influenced by many factors. It is possible to say that one of these factors are ballot papers. Quite a few researches conducted in various parts of the world have revealed this impact. Some studies have ... -
İLETİŞİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN CEP TELEFONU MARKALARINA YÖNELİK İMAJ ALGISI: NOKIA VE SAMSUNG ÖRNEĞİ
(2013-01)Marka, ürün ve hizmetleri rakiplerinden farklılaştırarak ayırt etmeyi sağlayan en önemli öğelerden birisidir. Marka imajı ise, tüketicide markaya ait izlenimlerin bütünüdür ya da algılanan gerçektir. Üniversite ... -
THE PRESENTATION OF DOOMSDAY PROPHECY IN ISLAMIC TURKISH PRESS: THE SAMPLE OF MAYAN CALENDAR, 21ST DECEMBER 2012
(II. International Conference on Communication, Media, Technology and Design Famagusta – North Cyprus, 2013-05-03)It is undoubted that one of the events that have left its mark on 2012 is the claim of Mayan Calendar’s Doomsday Prophecy which was thought to happen on 21st December. According to Mayan Calendar, the Doomsday would occur ...