KULLANIMLAR VE DOYUMLAR PERSPEKTİFİNDEN TELEVİZYON İZLEME ALIŞKANLIKLARI VE MOTİVASYONLARI: GÜMÜŞHANE ÖRNEĞİ
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2011-03Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Yaygınlığı bakımından kitle iletişim araçları arasında televizyonun önemli bir yeri bulunmaktadır. Dijital teknolojinin enformasyon üretimi, iletimi ve depolanması aşamalarında kullanılmasıyla birlikte televizyon ve bilgisayar teknolojileri birbirine eklemlenmiş, sağlanan hızlı ilerleme ve bütünleşme sonucunda televizyonsuz ev kalmadığı gibi, bu yayınlara mobil cihazlarla erişim de mümkün olmuştur. Bundan dolayı televizyon, günümüzde insanların hem çevrelerinde ve dünyada olup bitenlerden haberdar olmasını sağlayan en önemli kaynak hem de kitlesel olarak takip edilen bir “eğlence kutusu” haline gelmiştir. "Kullanımlar ve doyumlar yaklaşım perspektifinden hareket ederek yapılan bu çalışma Gümüşhanelilerin televizyon izleme alışkanlıkları ve motivasyonlarını ölçmeyi amaçlamıştır. Bu çalışmada basit tesadüfi örneklem yoluyla seçilen 415 denek üzerinde anket çalışması uygulanmış ve izleyicilerin televizyonu kullanma motivasyonlarıyla ilgili olarak faktör analizi yapılmıştır. Bu analiz sonucunda öne çıkan beş motivasyon faktörü tespit edilmiştir. Bu faktörler; “eğlence ruhsal destek- rahatlatma ve sosyal paylaşım boş zamanı değerlendirme sosyal kaçış ve enformasyon motivasyonlarıdır.” Çalışmanın sonuçlarına göre televizyon kullanma motivasyonları faktörleri arasında ilk sırada eğlence motivasyonu gelirken son sıradaysa enformasyon motivasyonu yer almaktadır."