İLETİŞİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN CEP TELEFONU MARKALARINA YÖNELİK İMAJ ALGISI: NOKIA VE SAMSUNG ÖRNEĞİ
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2013-01Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Marka, ürün ve hizmetleri rakiplerinden farklılaştırarak ayırt
etmeyi sağlayan en önemli öğelerden birisidir. Marka imajı ise,
tüketicide markaya ait izlenimlerin bütünüdür ya da algılanan
gerçektir. Üniversite öğrencilerinin sıkça kullandıkları ürünlerin
başında cep telefonları gelmektedir. Türkiye’de yapılan araştırmalar
sonucunda üniversite öğrencilerinin en çok tercih ettiği cep telefonu
markalarının Nokia ve Samsung olduğu görülmüştür. Markalar rekabet
ortamında başarılı olabilmek için hedef tüketicilerinin kullanım
tercihlerini ve markaya ait imaj algılarını bilmeleri gerekmektedir.
Bu çalışmada marka ve marka imajı kavramları ele alınmakta ve iletişim
fakültesi öğrencilerinin cep telefonu markalarına ait imaj algıları ve kullanım tercihleri incelenmektedir. Ayrıca, cinsiyete göre marka imaj algılarında farklılıklar olduğu sonucuna ulaşılmış ve işletmelere
marka imajı yönetimiyle ilgili öneriler sunulmuştur.