KÜRESEL ISINMA GİYİM SEKTÖRÜ PAZARLAMA FAALİYETLERİ İÇİN TEHDİT Mİ? FIRSAT MI? : DOĞU KARADENİZ BÖLGESİ’NDEKİ TÜKETİCİLER ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2008Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Günümüzde doğal kaynakların aşırı kullanımı ile birlikte insanın temel ihtiyaçları arasında yer alan hava, su, toprak gibi değerlerin kirletilmesi, global düzeyde ısınmaya, buzulların erimesine, iklim dengesizliklerine dolayısıyla insanoğlunu küresel çapta sosyo-ekonomik bir kaosa doğru sürüklemektedir. Son birkaç yıldır gezegenin bu konuda çok ciddi olmamız ve hızlı davranmamız gerektiği konusundaki şiddetli uyarılarının da etkisiyle insanoğlu artık bu küresel konuya daha fazla duyarsız kalamayacağını anlamış ve toplumlar nezdinde kamuoyu oluşturmaya başlamıştır. Araştırmacılar, Doğu Karadeniz Bölgesi’nin mevcut iklim koşullarının da hızla değişim göstereceğini belirtmektedirler. Dolayısıyla küresel ısınma, Doğu Karadeniz Bölgesi’ndeki giyim sektöründe yer alan tüm işletmeler için bir taraftan tehdit oluştururken, diğer taraftan büyük fırsatların da ortaya çıkmasına sebep olacaktır. Giyim sektöründe yer alan işletmelerin yaşanan bu değişim ortamına nispeten ayak uydurmaya çalıştıkları gözlenmektedir. Ancak yine de giyim işletmelerinin bu süreçten başarıyla çıkmaları süreci tam manasıyla doğru algılayıp iyi analiz edebilmeleri ve pazarlama faaliyetlerine bu doğrultuda yön verebilmeleri ile mümkün olacaktır. Doğu Karadeniz Bölgesi’ndeki tüketicilerin giyim ürünlerini satın alma davranışlarındaki değişimler, işletmelerin pazarlama politikalarına yön vermelerinde belirleyici role sahiptir. Tüketicilerin giyim ürünlerini satın alma davranışlarındaki eğilimlerini ve küresel ısınmanın buna etkilerini tespit etmek için yürütülen bu araştırma ile ortaya çıkan bulgular, Doğu Karadeniz Bölgesi’ndeki işletmelere küresel ısınmayla birlikte girilen bu yeni süreci nasıl algılamaları ve yorumlamaları konusunda fikirler sunacak olup, tehdit ve fırsatları tanımlamalarına dolayısıyla da işletme politikaları ve pazarlama faaliyetlerine yön vermelerine yardımcı olmaktadır.