Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜk, Zuhal Çilingir
dc.contributor.authorYıldız, Salih
dc.contributor.authorKurtuldu, Hüseyin Sabri
dc.date.accessioned2014-09-18T08:57:49Z
dc.date.available2014-09-18T08:57:49Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1300-4646
dc.identifier.issn2147-7582
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRBNE5UTTVPUT09
dc.description.abstractÇalışmanın amacı “alışveriş atmosferinde algılanan olumlu ve olumsuz etkiler” ve “hizmet kalitesi” değişkenlerinin, “hizmetten sağlanan faydasal ve hedonik değer” ve “müşteri memnuniyeti” üzerindeki; değer ve memnuniyet değişkenlerinin ise “kulaktan kulağa iletişim” üzerindeki etkileri araştırmaktır. Araştırmanın örneklemi İstanbul ilinin her iki yakasında bulunun 400 alışveriş merkezi müşterilerinden oluşmaktadır. Araştırmada yer alan ölçeklerin güvenilirlikleri Cronbach Alfa yöntemiyle test edilmiştir. Sonrasında, Çoklu Regresyon analizinden yararlanılarak araştırma hipotezleri test edilmiştir. Sonuçlar, faydasal ve hedonik değer ile hizmet kalitesinin müşteri memnuniyeti üzerinde; faydasal ve hedonik değer ile müşteri memnuniyetinin de kulaktan kulağa iletişim üzerinde olumlu yönde etki yarattığını göstermiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effects of “perceived negative and positive aspects of shopping atmosphere” “service quality” on “hedonic and utilitarian value of service” and service satisfaction”. Subsequently, the impact of service and satisfaction on “word-of-mouth communication is investigated. Data is collected from 400 shopping mall customers in İstanbul. The reliability levels of the scales used in the research are tested with Cronbach Alpha Coefficient. Finally, Multiple Regression Analysis has been used to test research hypotheses of the study. Findings show that hedonic and utilitarian value and service quality have a significant effect on customer satisfaction; and both hedonic and utilitarian value and customer satisfaction affect word-of-mouth communication positively.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofAtatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKulaktan kulağa iletişimen_US
dc.subjectalışveriş atmosferien_US
dc.subjectfaydasal ve hedonik değeren_US
dc.subjectmüşteri memnuniyetien_US
dc.subjecthizmet kalitesi.en_US
dc.titleKulaktan kulağa iletişim: Alışveriş merkezi müşterileri üzerinde bir pilot çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage95en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage115en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster