Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜk, Zuhal Çilingir
dc.contributor.authorYıldız, Salih
dc.date.accessioned2014-09-18T08:57:38Z
dc.date.available2014-09-18T08:57:38Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1303-9245
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRFeU1EUXlNZz09
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, Tüketici İlgilenimi Profili Ölçeğinin Türkiye’de faktör yapısını sembolik nitelikteki bir ürün grubu için inceleyerek, ürün ilgileniminin marka sadakati üzerindeki etkisini araştırmaktır. Ölçeğin yapı geçerliliğini ortaya koymak için İstanbul ilinde ikamet eden 400 tüketiciden yüz yüze görüşme yöntemiyle elde edilen verilere Faktör Analizi uygulanmıştır. Bu analiz sonucunda, ürün ilgilenimi değişkenlerinden ilgi ve hedonik değer tek bir faktör altında toplanırken, sembolik değer, risk önemi ve risk olasılığı değişkenleri ayrı ayrı faktörler altında toplanmışlardır. Ayrıca çalışmanın bir diğer ölçeği olan marka sadakatinin de geçerli ve güvenilir bir yapı olduğu görülmüştür. Bunun yanı sıra ürün ilgileniminin marka sadakati üzerinde güçlü ve pozitif yönde etkili olduğu uygulanan Regresyon Analizi ile saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of study is to investigate factor structure of Consumer Involvement Profile in Turkey with a symbolic quality product group and so clarify the effect of product involvement on brand loyalty. In order to reveal structural validity of scale, factor analysis was conducted to data collected by face to face interview method on 400 consumers in the center of İstanbul. In this analysis, while interest and pleasure value are grouped come under a single factor, symbolic value, risk importance and risk probability variables under separate factors. It is also seen that the brand loyalty is other scale of study, is effective and reliable structure. It is also found byen_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofZonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÜrün İlgilenimien_US
dc.subjectMarka Sadakati.en_US
dc.titleTüketicilerin ürünlere olan ilgileniminin marka sadakati üzerindeki etkisi: Sembolik nitelikteki bir ürün grubu için İstanbul ili pilot çalışmasıen_US
dc.title.alternativeThe effects of consumers' product involvement on brand loyalty: A pilot study for a symbolic quality product group in İstanbulen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue11en_US
dc.identifier.startpage79en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage100en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster