Başlık için Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed listeleme
Toplam kayıt 3534, listelenen: 2064-2083
-
Managers’ dispositions toward formal contracts: A cross-country examination
(Elsevier Inc., 2023)This study integrates institutional and dispositional theories to develop a multilevel model predicting that managers’ endorsement of formal contracts increases with the quality of formal institutions. This effect is ... -
Managing differences and importance between religion, spirituality, spirituality at work, cyber spirituality, and dataism
(Emerald Publishing, 2023)Today, changing business systems, especially the COVID-19 epidemic, and the rapid development of technology have brought the phenomenon of spirituality to a new point. Cyber spirituality and dataism are also starting to ... -
Mantıkçı Empirizm Kuhn’u Bitirdi Mi?
(2018)Âbidevî Bilimsel Devrimlerin Yapısı adlı kitabının 1962’de yayımlanmasından sonra, Thomas Kuhn, uzunca bir süre, paradigma mefhumunun yeniden işlenmesi ekseninde, bilimsel teorilerin rasyonel yapısı, teori seçimi ve ... -
Manyeto-reolojik malzemelere ferromanyetik toz ilavesinin mekanik özelliklere etkisinin deneysel olarak incelenmesi
(2017)Ferromanyetik toz partikülleri, manyetik alana duyarlılıklarından dolayı günümüzde pek çok alanda kullanılmaktadır. Bu tozların matris malzemeleri ile birleşimlerinden elde edilen kompozit MRE malzemeler sınıflandırılmaktadır. ... -
MANYETO-REOLOJİK ETİLEN PROPİLEN DİEN MONOMER VE DOĞAL KAUÇUK TÜRÜ SENTETİK KAUÇUKLARIN İZOTROP VE ANİZOTROP DURUMDA MEKANİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ
(2015)Manyeto-reolojik (MR) malzemeler dış manyetik alan uygulamalarıyla tersinir ve hızlı bir şekilde kontrol edilebilen reolojik özelliklere sahip akıllı(smart) malzeme sınıfındandır. Gelişen teknoloji koşulları göz önüne ... -
Mapping Ethics Research in the Hospitality Scholarship
(Routledge, 2023)This paper examines the role of ethics-related research in shaping the intellectual structure of hospitality-literature through a two-step method. The intellectual structure of the most-cited ethics-related references was ... -
MAPPING ISTANBUL QUARRY MINING REGION USING LANDSAT 8 OLI&TIRs DATA
(Parlar Scientific Publications (P S P), 2019)Open mining operations have brought number of environmental challenges, which may result in soil erosion, dust, noise, water pollution, and severe impacts on biodiversity. Determination of the mining activities and its ... -
Mapping Istanbul quarry mining region using Landsat 8 OLI&TIRS data
(Parlar Scientific Publications, 2019)Open mining operations have brought number of environmental challenges, which may result in soil erosion, dust, noise, water pollution, and severe impacts on biodiversity. Determination of the mining activities and its ... -
Mapping of shallow landslides with object-based image analysis from unmanned aerial vehicle data
(Elsevier, 2019)The Black Sea Region of Turkey is one of the most landslide prone areas due to its high slope topography, heavy rainfall, and highly weathered hillslope material conditions. Preparation of landslide inventory maps is the ... -
MAREŞAL FEVZİ ÇAKMAK’IN 1946-1950 YILLARI ARASINDAKİ SİYASAL FAALİYETLERİ
(2019)Fevzi Çakmak, Türkiye’de daha çok askerî kişiliği ve faaliyetleriyle tanınmaktadır. Mareşal unvanına sahip az sayıdaki askerden birisi olması onun askerlik mesleğindeki başarısını göstermeye yetmektedir. Ankara Hükümeti’nde ... -
Marius Outrey’nin 1835 Yılında Trabzon’dan Erzurum’a Seyahati Ve Erzurum Şehri Hakkında Raporu
(2016)1830'lu yıllar, İran'a yönelik uluslararası ticaretin yeni bir yol üzerinden gelişmeye başladığı bir dönem olmuştur. İngilizlerin teşebbüsleri ile ortaya çıkan bu gelişme, öncelikli olarak Trabzon ve Erzurum gibi transit ... -
Mark Ravenhill's some explicit polaroids: a play as the reverberation of consumerist culture
(Elsevier Science Bv, 2014)Some Explicit Polaroids is one of the most sensational plays reflects consumerist culture of 2000s twentysometings is described as controversial. Some Explicit Polaroids is a political criticism on the confrontation of the ... -
Marka Aşkının Öncülleri ve Sonuçları: Doğu Karadeniz Bölgesinde Bir Uygulama
(2019)Önceleri tüketiciler istek ve ihtiyaçlarını sınırlı seçenekler arasından karşılarken günümüzde teknolojinin gelişmesinin getirdiği erişim kolaylığı ile seçeneklerin sayısı artmıştır. Bu nedenle, markaya karşı duygusal ve ... -
Marka Değerindeki Değişimin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma
(2018)Marka değerlemesinde kullanılan yöntemlerin hesaplama biçimindeki farklılık, marka değeri hesaplamasında rakamsal farklılıklara yol açmaktadır. Bu durum bilgi kullanıcıları için daha net bir verinin kullanımını kaçınılmaz ... -
MARKA ÖZGÜNLÜĞÜ: CEP TELEFONU KULLANICILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
(2020)Özgünlük modern pazarlamanın temelini oluşturan yapı taşlarından bir tanesi olup, rekabet avantajı, pazar payı ve kârlılığı artırmanın önemli bir kaynağıdır. Birbirine benzeyen ürün ve hizmetlerin yer aldığı piyasalarda ... -
Marka Ve Sosyal Sorumluluk: Kişisel Bakım Markaları Örneği
(2018)Bu çalışmada, öncelikle günümüzde marka kavramının önemine değinilerek pazarlama, tanıtım ve reklamla ilişkisi değerlendirilmiştir. Aynı zamanda birey-marka ilişkisi ve marka-toplum ilişkisi ele alınarak markaların sosyal ... -
MARKALAR REKLAM İLE GÜNDEM BELİRLER Mİ? AKILDA KALAN REKLAMLAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
(2019)Pazarlama, rekabet ve iletişim alanının ilerlemesi ve bu denli gelişmesi markalar açısından avantajlı olduğu kadar dezavantajlı bir durum haline de gelmiştir. Birçok marka karşılaştıkları dezavantajlı durumu avantaja ... -
MARKALARIN KRİZ DÖNEMLERİNDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI STRATEJİLERİ: GEZİ PARKI OLAYLARI SÜRECİNDE TWİTTER ÜZERİNE BİR İNCELEME
(2016)Krizler içerisinde barındırdıkları bilinmeyenler ile etkiledikleri unsurların korkulu rüyalarıdır. Bu unsurların başında da ekonomik bir güç olmaları nedeniyle markalar gelmektedir. Markalar için kriz yönetimi hayati bir ... -
Markaların Sosyal Medyada Gündem Belirlemesinde Etkili Olan Marka 2.0 Stratejileri
(2015)Sosyo-ekonomik hayatın en önemli değerlerinden biri olan markalar, çeşitli yöntemler kullanarak tüketicinin zihniden yer almaya çalışmaktadır. Zaman zaman ülke ekonomilerinden daha büyük bir değere ulaşan markaların ...