Marka Aşkının Öncülleri ve Sonuçları: Doğu Karadeniz Bölgesinde Bir Uygulama
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2019Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Önceleri tüketiciler istek ve ihtiyaçlarını sınırlı seçenekler arasından karşılarken günümüzde teknolojinin gelişmesinin getirdiği erişim kolaylığı ile seçeneklerin sayısı artmıştır. Bu nedenle, markaya karşı duygusal ve tutkulu bağı ifade eden marka aşkı kavramı önem kazanmaya başlamıştır. Bu araştırmanın amacı; marka çağrışımları, marka güveni, marka farkındalığı, marka imajı ve algılanan kalitenin marka aşkı üzerindeki etkilerini; Marka aşkının da marka sadakati ve kulaktan kulağa pazarlama davranışı üzerindeki etkilerinin belirlenmesidir. Araştırmanın ana kütlesi Doğu Karadeniz Bölgesinde yaşayan ve Türkiye’de faaliyet gösteren ünlü bir elektronik markası müşterilerinden oluşmaktadır. Kolayda örnekleme yöntemi ile elde edilen 400 tüketiciye yüz yüze anket yöntemi uygulanmıştır. Verilerin geçerlilik ve güvenilirliklerini test etmek için faktör analizi ve cronbach alfa yöntemi uygulanmıştır. Araştırma hipotezleri yapısal eşitlik modellemesi ile test edilmiştir. Araştırma sonucunda marka çağrışımları, marka güveni, marka farkındalığı, marka imajı ve algılanan kalitenin marka aşkını, marka aşkının da marka sadakati ve kulaktan kulağa pazarlama davranışını pozitif yönlü etkilediği tespit edilmiştir. Previously, consumers have met their request and needs through limited choices, but nowadays the number of options has increased with the ease of access provided by the development of technology. Therefore, the concept of brand love, which expresses the emotional and passionate bond against the brand, has started to gain importance. The purpose of this research is to determine the effects of brand associations, brand trust, brand awareness, brand image and perceived quality on brand love and effects of brand love on brand loyalty and word-of-mouth marketing. The main mass of the research consists of consumers who live in the Eastern Black Sea Region and are the customers of famous electronic brand operating in Turkey. Face-to-face survey was applied to 400 consumers which were obtanined by convenience sampling method. Factor analysis and cronbach's alpha method were used to test the validity and reliability of the data. Research hypotheses were tested by structural equation modeling. As a result of the research, it was determined that brand associations, brand trust, brand awareness, brand image and perceived quality affect brand love and brand love affect brand loyalty and word-of-mouth positively.
Cilt
6Sayı
2Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRBd09UWXhNUT09https://hdl.handle.net/20.500.12440/5220