Karayolları finansmanında alternatif yöntemler: Fayda ilkesi çerçevesinde finansman
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2012Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Karayolu altyapısı ekonomik büyüme, tüketicilerin refahı ve ulusal rekabet açısından büyük öneme sahiptir. Karayollarının finansmanı bütün ülkeler açısından temel konulardan biridir. Yaklaşık 20 yılı aşkın bir dönemden beri karayollarının doğası hakkındaki ekonomik görüş değişime uğramıştır. Bu dönem öncesindeki genel eğilim karayollarının kamu malı olarak değerlendirilerek genel bütçe vergi gelirleri ile finanse edilmesi şeklindeydi. Küreselleşme sonrasında bu görüş değişim göstermiştir. Küreselleşme çağında genelde kamu malları özelde de karayolları finansmanının daha ziyade kullanan öder ilkesi doğrultusunda gerçekleşmesi gerektiği şeklinde bir anlayış bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı karayollarının finansman yöntemlerini özetlemektir. Road transport infrastructure is of great importance for economic growth, consumer welfare and national competitiveness. The financing of roads is a major issue in all countries. Over the past two decades the view about the economic nature of roads has evolved. In the past roads have generally been considered as public goods, financed through national government taxes. After globalization this view has changed. Public goods in general and in particular roads should be based more on the user pay principle in the age of globalization. The purpose of this paper is to summarise methods of financing roads.