Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞentürk, Suat Hayri
dc.date.accessioned2014-10-01T12:25:53Z
dc.date.available2014-10-01T12:25:53Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1300-3623
dc.identifier.issn2645-8780
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRNek9EQXlNZz09
dc.description.abstractNüfus artışı ve kırdan kente göç kentiçi ulaşım problemlerini de arttırmıştır. Kaynak yetersizliği nedeniyle kentiçi ulaşım ağının genişletilememesi ve artan taşıt sahipliği ve kullanımı trafik sıkışıklığının yoğun bir şekilde yaşanmasına neden olmaktadır. Trafik tıkanıklığı büyük ekonomik maliyetlerin kaynağıdır. İlke olarak bu maliyetlerin, bireysel sürücülerin sosyal olarak verimsiz tercihleri sonucu ortaya çıkan önemli bir kısmı önlenebilir. Tıkanıklık fiyatlandırması tıkanıklığın sebep olduğu maliyetlerin önlenmesinde kullanılan araçlardan biridir. Bu çalışmada tıkanıklık fiyatlandırmasının ekonomik temelleri ve Singapur, Londra, Stockholm ve Milano gibi dünya uygulamalarından elde edilen dersler değerlendirilmektedir. Tıkanıklık fiyatlandırması trafiği yönetmek için basit bir vergi stratejisinden daha öte bir anlam ifade etmektedir. Tıkanıklık fiyatlandırmasının uygulanması trafikteki tıkanıklığı azaltmakta, toplu taşıma ve taksi kullanımının artmasını sağlamakta ve önemli gelirler elde edilmesine neden olmaktadır. Tıkanıklık fiyatlandırması, kaynak sıkıntısını azaltmak ve yeni finansal kaynakların üretilmesini sağlamak için de kullanılabilir alternatif bir karayolu finansman yöntemidir.en_US
dc.description.abstractPopulation growth and rural-urban migration has increased in urban transport problems. Due to a lack of resources in urban transport network fixed supply and increase in the ownership automotive vehicle has led to intense traffic congestion. Traffic congestion is a source of enormous economic costs. In principle, many of these costs can be prevented, as they result from socially inefficient choices by individual drivers. One of the tools utilized in the prevention of congestion costs caused by congestion pricing. This paper reviews the economic bases behind congestion pricing and lessons from world experiences: Singapore, London, Stockholm and Milano. Congestion pricing is far more than a simple tax strategy to manage traffic. Implementation of congestion pricing has significantly reduced traffic congestion, improved bus and taxi service, and generates substantial revenues. The congestion pricing can be used to provide a new generation of financial resources and to reduce the resource shortage which is an alternative method of financing highway.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofMaliye Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTrafik Tıkanıklığıen_US
dc.subjectKarayolu Fiyatlandırmasıen_US
dc.subjectTıkanıklık Fiyatlamasıen_US
dc.titleTıkanıklık fiyatlaması, Dünya uygulamaları ve Türkiye’deki durumun değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeCongestion Pricing, World Applications and an Evaluation of the Current Practice in Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue162en_US
dc.identifier.startpage282en_US
dc.contributor.institutionauthorŞentürk, Suat Hayri
dc.identifier.endpage303en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster