Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTuncay, Birgul
dc.contributor.authorGoger, Berrin
dc.date.accessioned2023-02-09T06:34:13Z
dc.date.available2023-02-09T06:34:13Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationInvestigating the Relationship Between Digital Game Addiction and Sleep Quality in Adolescents By: Tuncay, B (Tuncay, Birgul) [1] ; Goger, B (Goger, Berrin) [1] Volume9 Issue1 Page79-84 DOI10.4274/jtsm.galenos.2021.52207 PublishedMAR 2022 Indexed2022-05-17 Document TypeArticleen_US
dc.identifier.urihttps://cms.galenos.com.tr/Uploads/Article_50801/JTSM-9-79-En.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/5794
dc.description.abstractObjective: This study aimed to assess the digital game addiction and sleep quality in adolescents and examine the relationship between them. Materials and Methods: This descriptive study was conducted with 312 students from three high schools located in a district center in the Eastern Black Sea Region, who agreed to participate in the study. Data were collected using the descriptive information form, the digital game addiction scale, and the Pittsburgh sleep quality index. Results: The mean age of the participants was 15.99 +/- 0.85 years. Of the participants, 78.5% played digital games on computers, mobile phones, tablets, or game rooms. The mean score of the participants on the digital game addiction scale was 12.46 +/- 5.57; 16.3% were game addicts. The Pittsburgh sleep quality index mean score was 4.72 +/- 2.53, with a score range of 0-13; 34.9% had poor sleep quality. Conclusion: In conclusion, a positive, low-level, statistically significant relationship was found between the digital game addiction scale and Pittsburgh sleep quality index scores (r=0.157, p <= 0.001). As the digital game addiction scores increase in adolescents, their sleep quality scores also increase. Game addiction and sleep-related problems in adolescents can negatively affect their physical and psychological health and academic success. Adequate supervision and protective measures are required to reduce the problems faced by adolescents when using digital technology.en_US
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı ergenlerin dijital oyun bağımlılığı ile uyku kalitesini araştırmak ve aralarındaki ilişkiyi incelemektir. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan bu çalışma, Doğu Karadeniz Bölgesi’nde bir ilçe merkezinde bulunan üç lisede öğrenim gören ve araştırmayı kabul eden 312 lise öğrencisi ile yapılmıştır. Araştırma verileri, tanıtıcı bilgi formu, dijital oyun bağımlılığı ölçeği ve Pittsburgh uyku kalitesi indeksi kullanılarak toplanmıştır. Bulgular: Araştırmaya alınan ergenlerin yaş ortalaması 15,99±0,85 idi. Çalışmaya katılan ergenlerin %78,5’inin bilgisayar, cep telefonu, tablet ya da oyun salonlarında dijital oyun oynadığı saptandı. Araştırmada ergenlerin dijital oyun bağımlılığı ölçeği ortalama puanı 12,46±5.57 idi. Öğrencilerin %16,3’ü oyun bağımlısı olarak bulundu. Pittsburgh uyku kalitesi indeksi ortalama puanı 4,72±2,53 olup, puan aralığı 0-13 idi. Uyku kalitesi kötü olanların oranı %34,9 idi. Sonuç: Dijital oyun bağımlılığı ölçeği ve Pittsburgh uyku kalitesi indeksi puanları arasında pozitif yönlü, düşük düzey, istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır (r=0,157, p≤0,001). Ergenlerin dijital oyun bağımlılığı puanları arttıkça uyku kalitesi puanları da yükselmektedir. Ergenlerin oyun bağımlılığı ve uyku ile ilgili problemleri onların fiziksel ve psikolojik sağlığını, akademik başarısını olumsuz yönde etkileyebilir. Ergenler dijital teknolojiyi kullanırken, yeterli denetim ve koruyucu önlemlerin alınması problemlerin oluşmasını azaltabilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGALENOS YAYINCILIKen_US
dc.relation.ispartofJOURNAL OF TURKISH SLEEP MEDICINE-TURK UYKU T BB DERGISIen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAddictionen_US
dc.subjectdigital gameen_US
dc.subjectadolescenten_US
dc.subjectsleep qualityen_US
dc.titleInvestigating the Relationship Between Digital Game Addiction and Sleep Quality in Adolescentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.description.wospublicationidWOS:000790456400013en_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Kelkit Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-1066-5159en_US
dc.authorid0000-0001-7277-6578en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage79en_US
dc.contributor.institutionauthorTuncay, Birgül
dc.contributor.institutionauthorGoger, Berrin
dc.identifier.doi10.4274/jtsm.galenos.2021.52207en_US
dc.identifier.endpage84en_US
dc.authorwosidCFY-2357-2022en_US
dc.authorwosidCSK-0663-2022en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster