Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztürk, Mesut
dc.contributor.authorÖzgöl, Mustafa
dc.contributor.authorAkkan, Yaşar
dc.date.accessioned2021-11-09T20:05:31Z
dc.date.available2021-11-09T20:05:31Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1302-8944
dc.identifier.issn2146-5983
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21764/ maeuefd.351644
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBMU5ERTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/5468
dc.description.abstractÜst bilişsel öz-düzenleme, bireyin kendi öğrenme sürecini izlemesi, kontrol etmesi ve düzenlemesi olarak tanımlanmaktadır. Üst bilişsel öz-düzenleme öğretimi bireyin öğrenmesini kolaylaştırarak akademik başarısının artmasını sağlayacaktır. Üst bilişsel öz-düzenlemenin öğretiminde öğretmenler önemli rol üstlenmektedir. Bu nedenle geleceğin öğretmenleri olarak kabul edilen öğretmen adaylarının üst bilişsel öz-düzenlemeli öğrenmeye yönelik görüşleri ve tasarladıkları etkinliklerin önemli olduğu anlaşılmaktadır. Bu çalışma matematik öğretmeni adaylarının üst bilişsel öz-düzenlemeli öğrenmeye yönelik görüşlerini ve tasarladıkları etkinlikleri incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması yöntemiyle yürütülmüştür. Çalışmaya ilköğretim matematik öğretmenliği son sınıfında öğrenim gören otuz dört matematik öğretmeni adayı katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu ve etkinlik kartı kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu ile öğretmen adaylarının üst bilişsel öz-düzenlemeli öğrenmeye yönelik görüşleri alınmış, etkinlik kartında ise öğretmen adaylarından öğrencilere matematik dersinde üst bilişsel öz-düzenlemeli öğrenmeyi kazandıracak etkinlik tasarlamaları istenmiş ve tasarladıkları etkinlikler analiz edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda matematik öğretmeni adaylarının ortaokul öğrencilerine üst bilişsel öz-düzenleme öğretimine yönelik görüşlerinin genel olarak olumlu olduğu ve öğretmen adaylarının üst bilişsel öz-düzenleme öğretiminin gerekli olduğunu düşündükleri belirlenmiştir. Öğretmen adayları bu öğretimin öğrencilere pek çok avantajı olmasının yanında bazı dezavantajları da olacağını düşünmektedirler. Öğretmen adaylarının tasarladıkları etkinlikler incelendiğinde öğretmen adaylarının üst bilişsel öz-düzenleme becerilerine ve üst bilişsel öz-düzenleme öğretimi için kullanılan öğretim yöntemlerine odaklandıkları belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractMetacognitive self-regulation is defined as one individual’s watching, controlling and organizing his/her learning processes. Teaching metacognitive self-regulation will increase individuals’ academic success and facilitate their learning. Teachers play an important role in teaching metacognitive self-regulation. Therefore, teacher candidates, who are considered teachers of the future, have important ideas about metacognitive self-regulation learning and activities. This study was conducted to examine mathematics teacher candidates' ideas about metacognitive self-regulated learning and the activities they designed. The study adopted the case study method within the qualitative research design. Semi-structured interviews and activity cards were the study’s data collection tools. Teacher candidates' views on metacognitive self-regulated learning were gathered using a semi-structured interview form. On the activity card, prospective teachers were asked to design activities that would result in students’ metacognitive self-regulated learning in mathematics. Then, these activities were analyzed. The study participants included 34 mathematics teacher candidates who attended the last grade of elementary mathematics teacher education. Results of the study show that the opinions of the pre-service mathematics teachers about the teaching of metacognitive self-regulation to the middle school students were generally positive and that the pre-service teachers thought that metacognitive self-regulated learning was necessary. Pre-service teachers said that teaching metacognitive self-regulation have many advantages but also can have some disadvantages to the students. Activities designed by the pre-service math teachers’ show that the pre-service teachers focused on the teaching methods used for teaching metacognition self-regulation and metacognitive self-regulation skills.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNE ÜST BİLİŞSEL ÖZ-DÜZENLEME ÖĞRETİMİNE YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI DURUM ÇALIŞMASI: İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ VE TASARLADIĞI ETKİNLİKLERen_US
dc.title.alternativeA COMPARATIVE CASE STUDY FOR TEACHING METACOGNITIVE SELF-REGULATION IN MIDDLE SCHOOL STUDENTS: PRE-SERVICE ELEMENTARY MATH TEACHERS’ VIEWS AND ACTIVITIES THEY HAVE DESIGNEDen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue48en_US
dc.identifier.startpage54en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.doi10.21764/ maeuefd.351644
dc.identifier.endpage84en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster