ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNE ÜST BİLİŞSEL ÖZ-DÜZENLEME ÖĞRETİMİNE YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI DURUM ÇALIŞMASI: İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ VE TASARLADIĞI ETKİNLİKLER
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2018Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Üst bilişsel öz-düzenleme, bireyin kendi öğrenme sürecini izlemesi, kontrol etmesi ve düzenlemesi olarak tanımlanmaktadır. Üst bilişsel öz-düzenleme öğretimi bireyin öğrenmesini kolaylaştırarak akademik başarısının artmasını sağlayacaktır. Üst bilişsel öz-düzenlemenin öğretiminde öğretmenler önemli rol üstlenmektedir. Bu nedenle geleceğin öğretmenleri olarak kabul edilen öğretmen adaylarının üst bilişsel öz-düzenlemeli öğrenmeye yönelik görüşleri ve tasarladıkları etkinliklerin önemli olduğu anlaşılmaktadır. Bu çalışma matematik öğretmeni adaylarının üst bilişsel öz-düzenlemeli öğrenmeye yönelik görüşlerini ve tasarladıkları etkinlikleri incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması yöntemiyle yürütülmüştür. Çalışmaya ilköğretim matematik öğretmenliği son sınıfında öğrenim gören otuz dört matematik öğretmeni adayı katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu ve etkinlik kartı kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu ile öğretmen adaylarının üst bilişsel öz-düzenlemeli öğrenmeye yönelik görüşleri alınmış, etkinlik kartında ise öğretmen adaylarından öğrencilere matematik dersinde üst bilişsel öz-düzenlemeli öğrenmeyi kazandıracak etkinlik tasarlamaları istenmiş ve tasarladıkları etkinlikler analiz edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda matematik öğretmeni adaylarının ortaokul öğrencilerine üst bilişsel öz-düzenleme öğretimine yönelik görüşlerinin genel olarak olumlu olduğu ve öğretmen adaylarının üst bilişsel öz-düzenleme öğretiminin gerekli olduğunu düşündükleri belirlenmiştir. Öğretmen adayları bu öğretimin öğrencilere pek çok avantajı olmasının yanında bazı dezavantajları da olacağını düşünmektedirler. Öğretmen adaylarının tasarladıkları etkinlikler incelendiğinde öğretmen adaylarının üst bilişsel öz-düzenleme becerilerine ve üst bilişsel öz-düzenleme öğretimi için kullanılan öğretim yöntemlerine odaklandıkları belirlenmiştir. Metacognitive self-regulation is defined as one individual’s watching, controlling and organizing his/her learning processes. Teaching metacognitive self-regulation will increase individuals’ academic success and facilitate their learning. Teachers play an important role in teaching metacognitive self-regulation. Therefore, teacher candidates, who are considered teachers of the future, have important ideas about metacognitive self-regulation learning and activities. This study was conducted to examine mathematics teacher candidates' ideas about metacognitive self-regulated learning and the activities they designed. The study adopted the case study method within the qualitative research design. Semi-structured interviews and activity cards were the study’s data collection tools. Teacher candidates' views on metacognitive self-regulated learning were gathered using a semi-structured interview form. On the activity card, prospective teachers were asked to design activities that would result in students’ metacognitive self-regulated learning in mathematics. Then, these activities were analyzed. The study participants included 34 mathematics teacher candidates who attended the last grade of elementary mathematics teacher education. Results of the study show that the opinions of the pre-service mathematics teachers about the teaching of metacognitive self-regulation to the middle school students were generally positive and that the pre-service teachers thought that metacognitive self-regulated learning was necessary. Pre-service teachers said that teaching metacognitive self-regulation have many advantages but also can have some disadvantages to the students. Activities designed by the pre-service math teachers’ show that the pre-service teachers focused on the teaching methods used for teaching metacognition self-regulation and metacognitive self-regulation skills.
Volume
1Issue
48URI
https://doi.org/10.21764/ maeuefd.351644https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBMU5ERTNOdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12440/5468