Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkan, Durdağı
dc.contributor.authorBaşar, Murat
dc.contributor.authorŞahin, Cemil
dc.date.accessioned2021-11-09T20:05:03Z
dc.date.available2021-11-09T20:05:03Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2149-2786
dc.identifier.issn2149-2786
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpNMU5UVTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/5347
dc.description.abstractTarama modeliyle yapılan bu çalışmada okulların sosyal sermayesi ile imajı arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmaya Erzurum il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan 441 öğretmen katılmıştır. Katılımcılardan elde edilen veriler SPSS 19 paket programında değerlendirilmiştir. Yapılan temel bileşenler analizi sonucunda, sosyal sermayenin paylaşım, memnuniyet bütünleştirme, katılımcılık ve güvenden oluştuğu tespit edilmiştir. İmaj sermayesi ise çalışma ortamı, yönetim kalitesi, finansal sağlamlık, duygusal cazibe, hizmet kalitesi ve toplumsal sorumluluktan oluşmaktadır. Bu çalışmada t testi, tek yönlü varyans analizi (Anova), korelasyon ve regresyon analizi yapılmıştır. Sosyal sermaye ve imaj sermaye ölçeğinin Alpha güvenirlik değeri .95, KMO değeri .96 bulunmuştur. Okulların sosyal sermayesi ile örgütsel imajları arasında güçlü bir ilişkinin olduğu görülmektedir. Okulların sosyal sermaye alt boyutları örgütsel imajın %73'ini açıklarken örgütsel imajının alt boyutları sosyal sermayenin %71'iini açıklamaktadır. Okulların sosyal sermayesi arttıkça okulların imajının da artmakta olduğu sonucuna ulaşılmıştıren_US
dc.description.abstractThe relationship between social capital and image of schools has been investigated in this study of scanning model. 441 teachers who are working in primary schools of Erzurum province participated to this study. The data obtained from the participants were analyzed using SPSS 19 software package. As a result of the principal component analysis, it has been found that social capital consists of share, satisfaction, integration, participation, and trust. Image capital consists of work environment, quality of management, financial stability, emotional appeal, quality of service, and social responsibility. In this research, t test, one-way analysis of variance (ANOVA), correlation and regression analysis were done. Alpha reliability value of social capital and image capital scales was found as .95 and KMO value as .96. It has been found that there was a strong relationship between social capital of school and organizational image. While sub-dimensions of social capital explained 73% of organizational image, sub-dimensions of organizational image explained 71% of social capital. It has been concluded that when social capital of schools becomes stronger, image of schools increases tooen_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofKahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleOkulların Sosyal Sermayeleri ile Örgütsel İmajları Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativeThe Relaionship Between Social Capital of Schools And Organizational Image Based On Perceptions of Teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage163en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage184en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster