Okulların Sosyal Sermayeleri ile Örgütsel İmajları Arasındaki İlişki
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2014Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Tarama modeliyle yapılan bu çalışmada okulların sosyal sermayesi ile imajı arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmaya Erzurum il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan 441 öğretmen katılmıştır. Katılımcılardan elde edilen veriler SPSS 19 paket programında değerlendirilmiştir. Yapılan temel bileşenler analizi sonucunda, sosyal sermayenin paylaşım, memnuniyet bütünleştirme, katılımcılık ve güvenden oluştuğu tespit edilmiştir. İmaj sermayesi ise çalışma ortamı, yönetim kalitesi, finansal sağlamlık, duygusal cazibe, hizmet kalitesi ve toplumsal sorumluluktan oluşmaktadır. Bu çalışmada t testi, tek yönlü varyans analizi (Anova), korelasyon ve regresyon analizi yapılmıştır. Sosyal sermaye ve imaj sermaye ölçeğinin Alpha güvenirlik değeri .95, KMO değeri .96 bulunmuştur. Okulların sosyal sermayesi ile örgütsel imajları arasında güçlü bir ilişkinin olduğu görülmektedir. Okulların sosyal sermaye alt boyutları örgütsel imajın %73'ini açıklarken örgütsel imajının alt boyutları sosyal sermayenin %71'iini açıklamaktadır. Okulların sosyal sermayesi arttıkça okulların imajının da artmakta olduğu sonucuna ulaşılmıştır The relationship between social capital and image of schools has been investigated in this study of scanning model. 441 teachers who are working in primary schools of Erzurum province participated to this study. The data obtained from the participants were analyzed using SPSS 19 software package. As a result of the principal component analysis, it has been found that social capital consists of share, satisfaction, integration, participation, and trust. Image capital consists of work environment, quality of management, financial stability, emotional appeal, quality of service, and social responsibility. In this research, t test, one-way analysis of variance (ANOVA), correlation and regression analysis were done. Alpha reliability value of social capital and image capital scales was found as .95 and KMO value as .96. It has been found that there was a strong relationship between social capital of school and organizational image. While sub-dimensions of social capital explained 73% of organizational image, sub-dimensions of organizational image explained 71% of social capital. It has been concluded that when social capital of schools becomes stronger, image of schools increases too
Cilt
11Sayı
2Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpNMU5UVTFOUT09https://hdl.handle.net/20.500.12440/5347