Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAr, İlker Murat
dc.contributor.authorPeker, İskender
dc.contributor.authorBaki, Birdoğan
dc.date.accessioned2021-11-09T20:04:39Z
dc.date.available2021-11-09T20:04:39Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1307-9832
dc.identifier.issn1307-9859
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.18092/ulikidince.578591
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpjNU1ETTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/5221
dc.description.abstractOpen innovation includes making collaborative relationships with other firms and institutions to achieve competitive advantage through innovative products orservices. Open innovation has an effect on the logistics firms because they have many services and products and also various relationships with their shareholders. The main purpose of this study is to determine the appropriate open innovation model for logistics firms. In this context, the application process is performed by a Fuzzy Multi Criteria Decision Making model. This approach involves both criteria (control, focus, innovation process, knowledge, cost, capacity, market, utilization, policy, motivation) and alternatives (inbound, outbound and coupled open innovation models). Weights of the criteria were determined by Fuzzy AHP. Furthermore, ranks of the alternatives were performed by Fuzzy VIKOR. According to results, outbound innovation is determined as the appropriate open innovation model for logistics firms. The most important three criteria in order to determine the appropriate open innovation model are innovation process, motivation, and market respectively.en_US
dc.description.abstractAçık yenilik, yenilikçi ürün ve hizmetler yoluyla rekabet avantajı elde edebilmek için diğer firma ve kuruluşlarla iş birliğine dayalı ilişkiler kurmayı içermektedir. Çok sayıda ürün ve hizmete sahip ve paydaşları ile yoğun ilişkileri olan kuruluşlar olması nedeniyle lojistik firmaları, açık yenilikten etkilenmektedir. Çalışmanın amacı, lojistik firmaları için en uygun açık yenilik modelinin belirlenmesidir. Bu doğrultuda uygulama aşaması, bir Bulanık Çok Kriterli Karar Verme Modeli aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Bu yaklaşım, kriterler (kontrol, odak, yenilik süreci, bilgi, maliyet, kapasite, pazar, kullanım, politika, motivasyon) ve alternatifleri (gelen, giden ve çift yönlü açık yenilik modelleri) içermektedir. Kriter ağırlıkları, Bulanık AHP yöntemiyle belirlenmiştir. Alternatiflerin sıralanması ise Bulanık VIKOR yöntemi aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Sonuçlara göre; giden yenilik, lojistik firmaları açısından en uygun açık yenilik modeli olarak tespit edilmiştir. En uygun açık yenilik türünün seçiminde en önemli üç kriter ise sırasıyla; yenilik süreci, motivasyon ve pazar olarak belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofUluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleDETERMINING THE APPROPRIATE OPEN INNOVATION MODEL FOR LOGISTICS FIRMS USING AN INTEGRATED FUZZY AHP-VIKOR APPROACHen_US
dc.title.alternativeBÜTÜNLEŞİK BULANIK AHP-VIKOR YAKLAŞIMI İLE LOJİSTİK FİRMALARI İÇİN EN UYGUN AÇIK YENİLİK MODELİNİN BELİRLENMESİen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issueTalha Özel Sayısıen_US
dc.identifier.startpage135en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.doi10.18092/ulikidince.578591
dc.identifier.endpage148en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster