Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydın, Muhammet
dc.date.accessioned2021-11-09T20:04:19Z
dc.date.available2021-11-09T20:04:19Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2146-7900
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRJMk1qUTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/5079
dc.description.abstractİslam inancına göre dinin/vahyin insanla buluşması peygamberler aracılığıyla gerçekleşmiştir. İlahi irade peygamber göndermekle insana lütufta bulunduğunu beyan etmiştir. Ne var ki bu lütuf/iyilik insanlar tarafından hakkıyla değerlendirilememiştir. Bunun beşeri, antropolojik, psikolojik, siyasal sebepleri olabilir. Son ilahi vahye sahip olmanın avantajları olduğu gibi taşıdığı ağır sorumluluklar da vardır. Vahyi doğru anlamadan, sadece ona sahip olmanın pratikte insana/topluma fazlaca katkısının olmadığı bilinmektedir. Doğru anlamaya ilişkin sağlam metodolojiye ihtiyaç vardır. Nitekim her ekol belli bir metodoloji üzerinden nasslara yaklaşır ve peygamber anlayışı/tasavvuru geliştirir. Kur’an’da öne çıkan ana tema peygamberlerin beşeri/insani doğaları/kimlikleridir. Peygamberlerin beşeri doğalarına ilişkin ileri sürülen itirazlar nüzul dönemiyle sınırlı kalmamışa benzemektedir. Peygamberlerden sonra da onların beşeri tabiatlarına yönelik aşırı yorumların yapıldığı görülmektedir. Öncelikle yapılması gereken vahiyden hareketle doğrudan ve yalın bir biçimde peygamber tasavvuruna ulaşabilmektir. Ardından dini kültürümüzde/geleneğimizde sair bilgi kaynaklarına müracaat edilebilir.en_US
dc.description.abstractAccording to Islam, people come across with religion/revelation through messengers. The divine will declares that sending messengers bestows his favour upon human beings. However, this favour could not be put to good use. This situation can include human, anthropological, psychological and political reasons. Last divine revelation has not only advantages but also bears heavy responsibilities. It is known that, without a correct understanding of the revelation, only being the object of it does not contribute much to a human being/society. There is a need of a sound methodology for a correct understanding. Thus, every school approaches the nass with a certain method and develops a concept of messengers. The human identity of messenger is the main topic which Qur’an points. It seems that the opposition to the human nature of prophet is not limited with the revelation period. It is seen that at the time of the messengers there were over interpretations on their human nature. The first thing which has to be done is to reach directly and simply the concept of messenger through the revelation. After that one can consult to other religious sources of our culture/traditon.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofGÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleKUR’AN’DA PEYGAMBER TASAVVURUen_US
dc.title.alternativeQUR’AN’S CONCEPT OF MESSENGERen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue15en_US
dc.identifier.startpage35en_US
dc.contributor.institutionauthorAydın, Muhammet
dc.identifier.endpage60en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster