Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTopal, Yakup
dc.date.accessioned2021-11-09T20:04:04Z
dc.date.available2021-11-09T20:04:04Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1309-7423
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZM09EQXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/4908
dc.description.abstractEn eski medeniyetlerden beri eğitimde kullanılan öyküleri çocuklara daha iyi daha iyi kavratmak, Türkçe dersleri için oldukça önemli bir adımdır. Öykülerin kavranmasında ise irdeleme ve inceleme çalışması yapmanın yararlı olacağı düşünülmüş ve bu konuda deneysel bir çalışma yapılmıştır. Bu çalışmada, iki farklı hikâye inceleme yöntemi arasındaki farkların ne olduğu ve hangi yöntemin hikâye kavramada daha etkili olduğu araştırılmak istenmiştir. Ön-test son-test kontrol gruplu deney yöntemi kullanılan bu araştırmanın sonucunda öğrencilerin hikâyeleri kavramalarında "hikâye haritası" yönteminin "klasik inceleme" yöntemine göre daha etkili olduğu görülmüştüren_US
dc.description.abstractTo better clarify stories which have been used in education dated from earliest civilizations for children is an important step for Turkish lessons. It is thought that examination and inspection study benefits for consideration of stories and an experimental study was done on this topic. In this study, differences between two different methods of examination of story and which method is more efficient for comprehension of story are wanted to examine. In consequence of the study that uses pretesting and proof positive and control group experimental method, it is seen that story map method is more influential than classical examination method for students’ comprehension of storiesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleİNCELEME VE İRDELEME YÖNTEMİNİN ÇOCUKLARIN ÖYKÜLERİ KAVRAMASINA ETKİSİen_US
dc.title.alternativeEFFECT OF EXAMINATION AND INSPECTION METHOD ON CHILDREN’S COMPREHENSION OF STORIESen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue16en_US
dc.identifier.startpage73en_US
dc.contributor.institutionauthorTopal, Yakup
dc.identifier.endpage79en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster