İNCELEME VE İRDELEME YÖNTEMİNİN ÇOCUKLARIN ÖYKÜLERİ KAVRAMASINA ETKİSİ
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2016Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
En eski medeniyetlerden beri eğitimde kullanılan öyküleri çocuklara daha iyi daha iyi kavratmak, Türkçe dersleri için oldukça önemli bir adımdır. Öykülerin kavranmasında ise irdeleme ve inceleme çalışması yapmanın yararlı olacağı düşünülmüş ve bu konuda deneysel bir çalışma yapılmıştır. Bu çalışmada, iki farklı hikâye inceleme yöntemi arasındaki farkların ne olduğu ve hangi yöntemin hikâye kavramada daha etkili olduğu araştırılmak istenmiştir. Ön-test son-test kontrol gruplu deney yöntemi kullanılan bu araştırmanın sonucunda öğrencilerin hikâyeleri kavramalarında "hikâye haritası" yönteminin "klasik inceleme" yöntemine göre daha etkili olduğu görülmüştür To better clarify stories which have been used in education dated from earliest civilizations for children is an important step for Turkish lessons. It is thought that examination and inspection study benefits for consideration of stories and an experimental study was done on this topic. In this study, differences between two different methods of examination of story and which method is more efficient for comprehension of story are wanted to examine. In consequence of the study that uses pretesting and proof positive and control group experimental method, it is seen that story map method is more influential than classical examination method for students’ comprehension of stories