Uluslararası Muhasebe Eğitimi Standartları Kapsamında Muhasebe Eğitiminin Türkiye’deki Akademisyenler ve Muhasebe Meslek Mensupları Açısından İncelenmesi
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2018Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Bu çalışmanın amacı, uluslararası muhasebe eğitimi standartları kapsamında muhasebe eğitiminin akademisyenler ve muhasebe meslek mensupları açısından incelenmesini içermektedir. Bu doğrultuda üç hipotez oluşturulmuş ve Trabzon İl’inde faaliyet gösteren muhasebe meslek mensuplarına ve Türkiye’de muhasebe eğitimi veren akademisyenlere bir anket uygulanmıştır. Oluşturulan hipotezlerin test edilmesinde bağımsız örneklem t testi kullanılmıştır. Analiz bulgularına göre; akademisyenlerin ve muhasebe meslek mensuplarının muhasebe eğitimiyle ilgili farklı düşüncelere sahip olduğu söylenebilmektedir. Akademisyenlere göre muhasebe eğitiminde bilgi önemliyken muhasebe meslek mensuplarına göre ise yetenek ve tutumun önemi daha yüksektir. The purpose of this study is to examine the accounting education in terms of academicians and professional accountants within the framework of international accounting education standards. In this regard, 3 hypotheses were constituted and a questionnaire was conducted to the accounting professions who are operating in Trabzon province and academicians who are providing training for accounting. Independent sample t test was used to test the hypotheses. According to findings of the analysis, it may be seen that, academicians and accounting professions have different thoughts about accounting education. According to the academicians, knowledge is important in accounting education, but according to accounting profession, skill and attitude are more important.