Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTosunoğlu, Büşra
dc.contributor.authorCengiz, Selim
dc.contributor.authorAnadolu, Zafer
dc.date.accessioned2021-11-09T19:56:07Z
dc.date.available2021-11-09T19:56:07Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2148-4228
dc.identifier.issn2148-4228
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWprME5UQXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/4740
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, uluslararası muhasebe eğitimi standartları kapsamında muhasebe eğitiminin akademisyenler ve muhasebe meslek mensupları açısından incelenmesini içermektedir. Bu doğrultuda üç hipotez oluşturulmuş ve Trabzon İl’inde faaliyet gösteren muhasebe meslek mensuplarına ve Türkiye’de muhasebe eğitimi veren akademisyenlere bir anket uygulanmıştır. Oluşturulan hipotezlerin test edilmesinde bağımsız örneklem t testi kullanılmıştır. Analiz bulgularına göre; akademisyenlerin ve muhasebe meslek mensuplarının muhasebe eğitimiyle ilgili farklı düşüncelere sahip olduğu söylenebilmektedir. Akademisyenlere göre muhasebe eğitiminde bilgi önemliyken muhasebe meslek mensuplarına göre ise yetenek ve tutumun önemi daha yüksektir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the accounting education in terms of academicians and professional accountants within the framework of international accounting education standards. In this regard, 3 hypotheses were constituted and a questionnaire was conducted to the accounting professions who are operating in Trabzon province and academicians who are providing training for accounting. Independent sample t test was used to test the hypotheses. According to findings of the analysis, it may be seen that, academicians and accounting professions have different thoughts about accounting education. According to the academicians, knowledge is important in accounting education, but according to accounting profession, skill and attitude are more important.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofOptimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleUluslararası Muhasebe Eğitimi Standartları Kapsamında Muhasebe Eğitiminin Türkiye’deki Akademisyenler ve Muhasebe Meslek Mensupları Açısından İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of Accounting Education within the scope of International Accounting Education Standards in terms of Academics and Professional Accountants in Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage179en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage192en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster