Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKızılcık, Onur
dc.contributor.authorTaştan, Hülya
dc.date.accessioned2021-11-09T19:55:24Z
dc.date.available2021-11-09T19:55:24Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1304-8880
dc.identifier.issn1304-8899
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJNU56WXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/4490
dc.description.abstractBu araştırmada, mağara turizmine katılım motivasyonunun altında yatan boyutların belirlenerek, mağaraların bağlı bulundukları merkezi (Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü) ve yerel yönetimlerin (Belediyeler, İl Özel İdareleri vb.) mağaraların geleceğiyle ilgili stratejiler belirlemesine fayda sağlayacak bulgular elde edilmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, mevcut literatürde mağara ziyaretçilerinin seyahat motivasyonları üzerine sınırlı sayıda çalışma bulunduğu durumundan hareketle, literatüre de katkı sağlanması amaçlanmıştır. İlgili amaçlar doğrultusunda oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu, Karaca Mağarası (Gümüşhane) ziyaretçileri üzerinde uygulanmıştır. Görüşmeler, 14.10.2017 tarihinde 21 mağara ziyaretçisiyle yüz yüze gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler sırasında ses kaydı alınmış ve elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Verilerin kodlanma sürecinde, itme ve çekme faktörleri çerçevesinde hareket edilmiş ve sonuç olarak 5 iten faktör ile 5 çeken faktör tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this research, it was aimed to determine the dimensions that underlie the motivation of participation in cave tourism and to obtain the findings that will be useful strategies for central (General Directorate of Investments and Enterprises of the Ministry of Culture and Tourism) and local (Municipalities, City Administrations, etc.) authorities related with the future of the caves. Moreover, it is aimed to contribute to literature by considering the limited number of studies on the motivation of the cave visitors in the current literature. The semi-structured interview form, which was formed in accordance with the related objectives, was applied to the visitors of Karaca Cave (Gümüşhane). The interviews were conducted face to face with 21 cave visitors on 14.10.2017. During the interviews, the sound was recorded and the recordings were transferred to the computer. Finally, content analysis was performed on data from the computer. In the coding process of the data, it was acted within the framework of push and pull factors. As a result of the study, 5 push and 5 pull factors were determined.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofÇukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOtelcilik, Konaklama, Spor ve Turizmen_US
dc.titleMAĞARA TURİZMİNİN MOTİVASYON FAKTÖRLERİNİN BELİRLENMESİ: KARACA MAĞARASI ÖRNEĞİen_US
dc.title.alternativeDETERMINATION OF PARTICIPATION MOTIVATIONS OF CAVE TOURISM: CASE OF KARACA CAVEen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume28en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage240en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage251en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster