MAĞARA TURİZMİNİN MOTİVASYON FAKTÖRLERİNİN BELİRLENMESİ: KARACA MAĞARASI ÖRNEĞİ
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2019Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Bu araştırmada, mağara turizmine katılım motivasyonunun altında yatan boyutların belirlenerek, mağaraların bağlı bulundukları merkezi (Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü) ve yerel yönetimlerin (Belediyeler, İl Özel İdareleri vb.) mağaraların geleceğiyle ilgili stratejiler belirlemesine fayda sağlayacak bulgular elde edilmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, mevcut literatürde mağara ziyaretçilerinin seyahat motivasyonları üzerine sınırlı sayıda çalışma bulunduğu durumundan hareketle, literatüre de katkı sağlanması amaçlanmıştır. İlgili amaçlar doğrultusunda oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu, Karaca Mağarası (Gümüşhane) ziyaretçileri üzerinde uygulanmıştır. Görüşmeler, 14.10.2017 tarihinde 21 mağara ziyaretçisiyle yüz yüze gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler sırasında ses kaydı alınmış ve elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Verilerin kodlanma sürecinde, itme ve çekme faktörleri çerçevesinde hareket edilmiş ve sonuç olarak 5 iten faktör ile 5 çeken faktör tespit edilmiştir. In this research, it was aimed to determine the dimensions that underlie the motivation of participation in cave tourism and to obtain the findings that will be useful strategies for central (General Directorate of Investments and Enterprises of the Ministry of Culture and Tourism) and local (Municipalities, City Administrations, etc.) authorities related with the future of the caves. Moreover, it is aimed to contribute to literature by considering the limited number of studies on the motivation of the cave visitors in the current literature. The semi-structured interview form, which was formed in accordance with the related objectives, was applied to the visitors of Karaca Cave (Gümüşhane). The interviews were conducted face to face with 21 cave visitors on 14.10.2017. During the interviews, the sound was recorded and the recordings were transferred to the computer. Finally, content analysis was performed on data from the computer. In the coding process of the data, it was acted within the framework of push and pull factors. As a result of the study, 5 push and 5 pull factors were determined.