Başlık için TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 1391, listelenen: 1163-1182
-
TURGUTLU ŞEHRİNİN MEKÂNSAL GELİŞİMİNİN (1950-2018) TARIM ARAZİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
(2021)Günümüzde, tarımsal açıdan verimli olan arazilerin işgali şehirlerin mekânsal gelişimiyle hızlanmıştır. Özellikle, söz konusu araziler üzerinde kurulmuş ve büyümesini bu arazilere doğru devam ettiren şehirlerin çevresindeki ... -
Turist Rehberlerinin Yaşadıkları Deneyimlere Göre Doğu Karadeniz Bölgesi Yayla Turizminin Değerlendirilmesi
(2019)Doğanın bozulmadığı ve insanların doğayla bütünleşebilecekleri destinasyonlara yönelik ilgi her geçen gün artış göstermektedir. Doğadaki yaşam ve yerel halk ile etkileşim kurmak, bölgeyi tanımayan turistler için kolay ... -
Turizm Eğitimi Alan Orta öğretim Düzeyindeki Öğrencilerin Mutfak Departmanına Yönelik Tutumlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma
(2018)Yiyecek içecek sektörü günümüzde büyük bir istihdam kaynağı oluşturmaktadır. Özellikle turizmde gelir yönünden, istihdam yönünden ve müşteri memnuniyeti yönünden yeme –içmenin payı düşünüldüğünde bu alanda eğitimli iş ... -
Turizm Tanıtımında Gastronomik Değer Vurgusu: Unesco Gastronomi Şehirleri Örneği
(2018)Unesco Yaratıcı Şehirler Ağı kapsamında dünya genelinde 26 şehir Gastronomi Şehri unvanı almıştır. Bu unvan özellikle gastronomi turizmi ve turistleri için tercih sebebi olabilecek önemli bir unvandır. Bu araştırma gastronomi ... -
Turizm Yatırımının Turizm Gelişimi ve Çevre Kalitesi Üzerindeki Dinamik Rolü
(2019)Bu çalışmanın amacı; gelişmekte olan ülkeler için turizm yatırımının turizmin gelişimi ve karbondioksit emisyonları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda 1995-2014 dönemi yıllık verileri panel veri analizi ... -
TURİSTİK ÜRÜNLERİN PAZARLANMASI: INNSBRUCK VE GÜMÜŞHANE ŞEHİRLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZİ
(2015)Şehirler birer marka olmalarının yanı sıra farklı turistik ürünleri ile ön plana çıkmaktadırlar. Turistik ürünlerin tasarımı ve sunumu ile oluşturulan turistik değer şehirleri karşılaştırmak için bir ölçüt olarak kullanılabilir. ... -
TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ
(2019)Bu araştırmanın amacı Erzincan’da faaliyet gösteren turizm işletme yöneticilerinin Erzincan turizmi hakkındaki görüşlerinin belirlenmesidir. Bu amaçla 5 seyahat acentası ve 5 otel işletmesi yöneticisi ile görüşme ... -
TURİZM SEKTÖRÜNDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMININ FİNANSAL PERFORMANSA ETKİSİ
(2018)Hizmet sektörü içinde büyük bir paya sahip olan turizm işletmeleri günümüz piyasa koşullarında ayakta kalabilmek için bütün bilişim teknolojileri alanındaki gelişimleri yakından takip etmek zorunda ve gelecek planlarını ... -
Turunçgil Kabuklarından Elde Edilen Pektinlerin Karakterizasyonu ve Karşılaştırılması
(2017)Pektin, gıda endüstrisinde yaygın olarak kullanılan bir polisakkarittir. Farklı metilasyon derecelerine sahip Dgalakturonik asit moleküllerinin ?(1,4) glikozidik bağlarla birbirlerine bağlanmasıyla oluşan lineer bir ... -
Turunçgil Kabuklarının Biyoaktif Bileşenleri ve Antioksidan Aktivitelerinin Belirlenmesi
(2017)Meyve ve sebzelerde bulunan biyoaktif bileşenlere karşı ilgi, bu maddelerin insanları bazı hastalıklara karşı korumaya yardımcı olabilmesinden dolayı giderek artmaktadır. Bu kimyasalların, oksidatif stres sonucunda hücrelerde ... -
Tüketicilerin Marka İmajı ve Marka Sadakati Algılarını Etkileyen Faktörler: Çay Tüketicileri Üzerine Bir Uygulama
(2021)Bu araştırmanın amacı; çay sektöründe ürün, fiyat ve tutundurmanın algılanan kalite, marka farkındalığı, marka imajı ve marka çağrışımları üzerindeki etkilerini tespit etmektir. Bunun yanında algılanan kalite, marka ... -
Tüketicilerin marka tercihlerinde etkili olan faktörler ile marka imajı'nın marka değeri üzerindeki etkileri:Trabzon örneği
(2010)Bu çalışmada, tüketicilerin satınalma davranışlarında etkili olan faktörlerin marka değeri bileşenleri üzerindeki etkilerinin ve bu bileşenler ile marka imajının marka değeri üzerindeki etkileri ve bu etkilerin yönlerinin ... -
Tüketicilerin Ürün Tercihinde Rol Oynayan Ürün Menşeinin, Marka, Fiyat ve Kalite Değişkenleri Açısından İncelenmesi
(2009)Bu araştırmanın amacı müşterilerin satın alma tercihlerinde ürün menşeinin etkisini irdelemek, yerli ve ithal ürünlerin tercihinde rol oynayan faktörlerin önem derecesini karşılıklı kıyaslama yöntemiyle belirlemektir. Bu ... -
Tüketicilerin ürünlere olan ilgileniminin marka sadakati üzerindeki etkisi: Sembolik nitelikteki bir ürün grubu için İstanbul ili pilot çalışması
(2010)Çalışmanın amacı, Tüketici İlgilenimi Profili Ölçeğinin Türkiye’de faktör yapısını sembolik nitelikteki bir ürün grubu için inceleyerek, ürün ilgileniminin marka sadakati üzerindeki etkisini araştırmaktır. Ölçeğin yapı ... -
Tüketicilerin YouTube Reklamlarına Yönelik Tutumlarının Satın Alma Davranışı Üzerindeki Etkisi
(2021)Bu çalışmanın amacı, sosyal medya platformu olan YouTube’ta yayınlanan reklamlara ilişkin tüketici tutumlarını etkileyen faktörlerin satın alma davranışı üzerine olan etkisini belirlemektir. Çalışmada, sosyal medya ve ... -
TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİ, ALGILANAN KALİTE VE MARKA SADAKATİNİN MARKA KİŞİLİĞİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: KREM ÇİKOLATA TÜKETİCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA
(2019)Bu çalışmanın amacı, tüketici etnosentrizmi, algılanan kalite ve marka sadakatinin marka kişiliği üzerindeki etkilerinin belirlenmesidir. Çalışmada ayrıca tüketici etnosentrizminin algılanan kalite ve marka sadakati ... -
TÜKETİCİ MARKA BİLGİSİ: HİKÂYE ANLATICILIĞI VE KOLAJ TEKNİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
(2018)Tüketiciler marka ile ilgili bilgileri, zihinlerinde epizodik bellek ve semantik bellek olmak üzere iki şekilde saklamaktadırlar. Epizodik bellekte; marka ile ilişkili kişisel deneyimler, önemli bir olay ve bağlantılarla ... -
TÜKETİCİ TEMELLİ MARKA DEĞERİNİN TAKLİT MARKALI ÜRÜN ALGISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
(2019)Günümüzde orijinal markalı ürünlerin taklitleri üretilmeye başlanmış ve taklit markalı ürünler dünya pazarında önemli bir paya sahip olmuştur. Öyle ki bazı taklit markalı ürünler pazara hakim olma konusunda orijinal ... -
TÜKETİCİLERİN OTOMOBİL MARKALARINA YÖNELİK MARKA SADAKATLERİ VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
(2015)Çalışmada tüketicilerin otomobil markalarına olan marka sadakatlerinin tespit edilmesini ve tüketicilerin ileriki dönemlerdeki marka tercihlerinin öngörülmesi amaçlanmaktadır. Sonuçta, katılımcıların en yüksek marka ... -
TÜKETİM OLGUSUNUN GÜNDELİK HAYATINDAKİ YERİNİN TOPLUMSAL CİNSİYET AÇISINDAN ÇOCUK DERGİLERİNDE İNCELENMESİ
(2016)Bu çalışmada son yıllarda Türkiye'de, ilköğretim sürecinde olan 7 ile 13 yaş aralığındaki çocuklara yönelik yayınlanan çocuk dergileri arasından yüksek tiraja sahip olan Winx ve Cartoon Network dergilerin, çocuklara toplumsal ...