Turizm Tanıtımında Gastronomik Değer Vurgusu: Unesco Gastronomi Şehirleri Örneği
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2018Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Unesco Yaratıcı Şehirler Ağı kapsamında dünya genelinde 26 şehir Gastronomi Şehri unvanı almıştır. Bu unvan özellikle gastronomi turizmi ve turistleri için tercih sebebi olabilecek önemli bir unvandır. Bu araştırma gastronomi şehri unvanı alan şehirlerin, bu unvanı resmi web sitelerinde tanıtım ve pazarlama aracı olarak kullanıp kullanmadıklarına odaklanmaktadır. Bu kapsamda ilgili şehirlerin web siteleri içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Sonuçlar incelendiğinde, şehirlerinin çoğunluğunun web sitelerinin ana sayfasında Unesco vurgusu yapmadığı, konuyla ilgili Unesco resmi logosu ve gastronomi şehri logosu gibi temaları kullanmadığı ayrıca gastronomi turizmi ve ziyaretçilerine yönelik bilgilendirme yapmadığı, incelenen 23 şehrin resmi web sitesinden sadece bir tanesinde gastronomi rotası ve haritasının bulunduğu görülmüştür. Within the scope of Unesco Creative Cities Network, 26 cities have received the title City of Gastronomy worldwide. This title is especially important that may be the reason for preference the destination for gastronomy tourism and tourists. This research focuses on whether cities that have a gastronomic city title use it as an advertising and marketing tool on their official web site or not. In this context, web sites of related cities were analyzed by content analysis method. When the results are examined, it is seen that the majority of the cities do not use the Unesco official logo and/or gastronomic city logo on the main page of their official websites. It is also seen that there is only one gastronomic route and map from the official web sites of the 23 cities and not informed about gastronomic tourism and voyages.
Cilt
6Sayı
4Bağlantı
https://doi.org/10.21325/jotags.2018.342https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFeU1UUXhNUT09