Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTosunoğlu, Büşra
dc.contributor.authorAkelma, Gülsüm
dc.date.accessioned2021-11-08T17:56:21Z
dc.date.available2021-11-08T17:56:21Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmXM0mGBlant1YrivPdEl5g0vmLsm15HX48tzx7b_yUrX
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_lO-rOSoxP_AYoJ-VwAmu_qMTyQpI3R9QFh8JUkjsIoZ
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2625
dc.descriptionYÖK Tez No: 570546en_US
dc.description.abstractAraştırmada, öğrencilerin kişisel özelliklerinin farklı olması dikkate alınarak, muhasebe öğrenim ve öğretiminde hızlı, kolay ve kalıcı bilgi için, öğrencilerin kişisel özellikleri ve yeteneklerine en uygun öğrenme stil tercihlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, 2018-2019 eğitim öğretim yılında, Gümüşhane Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nde muhasebe eğitimi almakta olan 201 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma da öğrencilerin öğrenme stillerini tespit etmek amacıyla, Kolb Öğrenme Stili Envanteri kullanılmıştır. Bu envanter de öğrenme stilleri: değiştiren, özümseyen, ayrıştıran, yerleştiren olarak dört gruba ayrılmış olup bu stiller muhasebe eğitimi alan öğrenciler bağlamında değerlendirilmiştir. Uygulanan anketlerden elde edilen veriler ise SPSS 20 programı ile analiz edilmiş ve sonuçlar değerlendirilmiştir. Muhasebe dersi alan öğrencilerin öğrenme stillerine göre öğrenim tercihlerinin belirlenmesine yönelik analiz sonucuna göre; Gümüşhane Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nde eğitim gören öğrencilerin ölçek sorularına verdikleri cevaplar sonucunda büyük çoğunluğun ayrıştıran öğrenme stiline sahip olduğu görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Öğrenme, Öğrenme stilleri, Muhasebe Eğitimi, Öğrencileren_US
dc.description.abstractIn the research, considering the different personal characteristics of the students, for quick, easy and permanent in formation in accounting learning and teaching,the aim of this course is to determine the most appropriate learning style preferences of students. The study was conducted in 2018-2019 academic year with the number of students who took accounting education in Gümüşhane University Faculty of Economics and Administrative Sciences. In the study, Kolb Learning Style Inventory was used to determine the learning styles of the students. Learning styles in this inventory. It is divided into four groups as modifier, assimilator, parser, and insertor. These styles have been evaluated in the context of student studying accounting. The data obtained from the surveys were analyzed with SPSS 20 program and the results were evaluated. It is seen that the majority of the students studying at the Faculty of Economics and Administrative Sciences of Gumushane University have a distinctive learning style. Keywords: Learning, Learning Styles, Accounting Education, Studentsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectGümüşhaneen_US
dc.subjectGümüşhaneen_US
dc.subjectMuhasebe dersien_US
dc.subjectAccounting courseen_US
dc.subjectMuhasebe eğitimien_US
dc.subjectAccounting educationen_US
dc.subjectTercihen_US
dc.subjectPreferenceen_US
dc.subjectÖğrenme stillerien_US
dc.subjectLearning stylesen_US
dc.subjectÖğrenme tercihien_US
dc.subjectLearnering preferenceen_US
dc.subjectÜniversite öğrencilerien_US
dc.subjectUniversity studentsen_US
dc.subjectİşletme eğitimien_US
dc.subjectBusiness educationen_US
dc.subjectÖğrenme, Öğrenme stilleri, Muhasebe Eğitimi, Öğrencileren_US
dc.subjectLearning, Learning Styles, Accounting Education, Studentsen_US
dc.titleMuhasebe dersi alan öğrencilerin öğrenme stillerine göre öğrenim tercihlerinin belirlenmesine ilişkin bir araştırma: Gümüşhane Üniversitesi örneğien_US
dc.title.alternativeA research about the determination of education preferences according to the learning style of the students who take accounting lesson: Gumushane University exampleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthorAkelma, Gülsüm
dc.identifier.endpage83en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster