Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldız, Salih
dc.contributor.authorAgdaş, Mustafa
dc.date.accessioned2021-11-08T17:56:15Z
dc.date.available2021-11-08T17:56:15Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=aEzj_IdWAsjiSAfK3qwrBrBPjMPhCtvy3J_z1vop5CydoisfpxuEjjJZn_lsG7jR
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_tDTlpOHJsajIAgHWf2fi92udfJYLgk7yJvg3PQPxuz9
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2596
dc.descriptionYÖK Tez No: 608316en_US
dc.description.abstractGelişen dünya pazarında firmaların ayakta kalabilmesinin en önemli yollarından biri de ürünlerini daha iyi ve daha farklı bir konuma getirip müşteri memnuniyetine sunmasıdır. Firmaların pazarlama çabalarının daha iyi seviyeye gelmesi için öncelik olarak tüketiciler ile arasında sağlam bir bağ kurması ve tüketici isteklerini iyi analiz etmesi gerekir. Marka tüketicilerin satın alma davranışları içerisinde çok önemli bir konumda yer aldığı bir gerçektir. Öyle ki tüketiciler hayatını bazen bir marka ile tanımlamaktadır. İşletmeler için de bunun önemli olduğu kabul edilmiş ve markayı insanın hayatında nasıl konumlandırabilirim? sorusu sorulmaya başlanmıştır. Bu nokta da gelişen markalaşma kavramı firmalar için tüketicileri kendilerine özel müşteri yapma yarışına koymuştur. Tüketiciler satın aldığı ürün karşısında memnun olması ve beklentisinin karşılanması sonucu aynı markaya yönelmesi ve bu yönelimi çevresine farklı kanallar ile çevresine iletmesi marka sadakatini ortaya çıkarmış ve firmaların marka sadakati üzerine yoğunlaşmasını etkilemiştir. Marka sadakati tüketicilerin bir markaya bağlılığı anlamına gelir. Bir markaya bağlı olan müşteriler için bağlı olduğu marka kendilerinin hayatında bir parça halini alır. Bu durumda firmalar için daha kolay satış işlemi ve büyüme anlamına gelmektedir. Yapılan çalışmada veri toplama anket yöntemi ile gerçekleşmiş 361 kişi üzerinde yapılan anket sonuçları SPSS 17.0 programında analiz edilmiştir. Toplanan verilerin Frekans analizi, güvenilirlik analizi, normallik analizi, kruskalwallis testi, Man whitney U testi yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Cep Telefonu, Marka, Markalaşma, Marka sadakatien_US
dc.description.abstractOne of themost important ways of standing still forfirm in the developing world market is togetther products into better and more different position and than tooffer customer satisfaction. For improving the marketing efforts of the companies it is necessary to establish a strong connection with the consumers and analyze the consumer demands better. It is the reality that the brand consumers has an important position in the purchasing behavior. So that consumers sometimes define their lives with a brand. It is accepted that this is important for businesses and the question of ''how can I place the brand in human life?'' has begun to be asked. At this point to develop branding concept has initiated challange to make consumers themselvess pecials customer. As a result of satisfaction of customers to buy the products and tending the same brandand spreading that tendency by various ways after covering their expectation reveal the brand tendency and effect the firms focus on the brand loyality. Brand loyality means the faithfulness of consumers to a brand. The brand that the customers follow would be specific issue in their life. This mean seasier sales and growth for companies. In this study survey result of 361 people has made by data collection survey method and has analyzed with SPSS 17.0 program. The data which is collected has made frequency analysis, reliability analysis, normality analysis, kruskalwallis test, manwhitney U test. Keywords: Mobile Phones, Brand, Branding, Brand Loyalty, Customeren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectCep telefonuen_US
dc.subjectMobile phoneen_US
dc.subjectMarka sadakatien_US
dc.subjectBrand loyaltyen_US
dc.subjectMüşteri sadakatien_US
dc.subjectCustomer loyaltyen_US
dc.subjectTüketici sadakatien_US
dc.subjectConsumer loyaltyen_US
dc.subjectİçsel markalaşmaen_US
dc.subjectInternal brandingen_US
dc.subjectCep Telefonu, Marka, Markalaşma, Marka sadakatien_US
dc.subjectMobile Phones, Brand, Branding, Brand Loyalty, Customeren_US
dc.titleMarkalaşmanın marka sadakatine etkisi: Cep telefonu üzerine bir incelemeen_US
dc.title.alternativeThe impact of branding on brand loyalty: A review on mobile phoneen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthorAgdaş, Mustafa
dc.identifier.endpage144en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster