Markalaşmanın marka sadakatine etkisi: Cep telefonu üzerine bir inceleme
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2019Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Gelişen dünya pazarında firmaların ayakta kalabilmesinin en önemli yollarından biri de ürünlerini daha iyi ve daha farklı bir konuma getirip müşteri memnuniyetine sunmasıdır. Firmaların pazarlama çabalarının daha iyi seviyeye gelmesi için öncelik olarak tüketiciler ile arasında sağlam bir bağ kurması ve tüketici isteklerini iyi analiz etmesi gerekir. Marka tüketicilerin satın alma davranışları içerisinde çok önemli bir konumda yer aldığı bir gerçektir. Öyle ki tüketiciler hayatını bazen bir marka ile tanımlamaktadır. İşletmeler için de bunun önemli olduğu kabul edilmiş ve markayı insanın hayatında nasıl konumlandırabilirim? sorusu sorulmaya başlanmıştır. Bu nokta da gelişen markalaşma kavramı firmalar için tüketicileri kendilerine özel müşteri yapma yarışına koymuştur. Tüketiciler satın aldığı ürün karşısında memnun olması ve beklentisinin karşılanması sonucu aynı markaya yönelmesi ve bu yönelimi çevresine farklı kanallar ile çevresine iletmesi marka sadakatini ortaya çıkarmış ve firmaların marka sadakati üzerine yoğunlaşmasını etkilemiştir. Marka sadakati tüketicilerin bir markaya bağlılığı anlamına gelir. Bir markaya bağlı olan müşteriler için bağlı olduğu marka kendilerinin hayatında bir parça halini alır. Bu durumda firmalar için daha kolay satış işlemi ve büyüme anlamına gelmektedir. Yapılan çalışmada veri toplama anket yöntemi ile gerçekleşmiş 361 kişi üzerinde yapılan anket sonuçları SPSS 17.0 programında analiz edilmiştir. Toplanan verilerin Frekans analizi, güvenilirlik analizi, normallik analizi, kruskalwallis testi, Man whitney U testi yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Cep Telefonu, Marka, Markalaşma, Marka sadakati One of themost important ways of standing still forfirm in the developing world market is togetther products into better and more different position and than tooffer customer satisfaction. For improving the marketing efforts of the companies it is necessary to establish a strong connection with the consumers and analyze the consumer demands better. It is the reality that the brand consumers has an important position in the purchasing behavior. So that consumers sometimes define their lives with a brand. It is accepted that this is important for businesses and the question of ''how can I place the brand in human life?'' has begun to be asked. At this point to develop branding concept has initiated challange to make consumers themselvess pecials customer. As a result of satisfaction of customers to buy the products and tending the same brandand spreading that tendency by various ways after covering their expectation reveal the brand tendency and effect the firms focus on the brand loyality. Brand loyality means the faithfulness of consumers to a brand. The brand that the customers follow would be specific issue in their life. This mean seasier sales and growth for companies. In this study survey result of 361 people has made by data collection survey method and has analyzed with SPSS 17.0 program. The data which is collected has made frequency analysis, reliability analysis, normality analysis, kruskalwallis test, manwhitney U test. Keywords: Mobile Phones, Brand, Branding, Brand Loyalty, Customer
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=aEzj_IdWAsjiSAfK3qwrBrBPjMPhCtvy3J_z1vop5CydoisfpxuEjjJZn_lsG7jRhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_tDTlpOHJsajIAgHWf2fi92udfJYLgk7yJvg3PQPxuz9
https://hdl.handle.net/20.500.12440/2596
Collections
- Tez Koleksiyonu [611]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Pestil ve köme markalarının algısal konumlarının çok boyutlu ölçekleme analizi ile belirlenmesi:Gümüşhane örnekleminde bir araştırma
Kara, Özlem (Gümüşhane Üniversitesi, 2016)ÖZET KARA, Özlem. Pestil ve Köme Markalarının Algısal Konumlarının Çok Boyutlu Ölçekleme Analizi ile Belirlenmesi: Gümüşhane Örnekleminde Bir Çalışma , Yüksek Lisans Tezi, 2016, (XIII+75 Sayfa) Tüketicilerin satın alma ... -
Türkiye'de spor markası yaratmak: Taraftarların Türk futbol takımlarının markalaşmasına yönelik tutumları üzerine bir araştırma
Şafak, Mert Furkan (Gümüşhane Üniversitesi, 2019)Günümüzde markaların yarattıkları ekonomik değerler, birçok ülkenin ekonomik büyüklüklerini geride bırakmış durumdadır. Bu nedenle, ülkeler uluslararası arenada varlıklarını sürdürebilmek ve etkin güç olabilmek için güçlü ... -
Tüketim kültürü perspektifinde ihtiyacın değişen anlamı: Marka 2.0'ın ihtiyacın yeniden anlamlandırılmasındaki rolü üzerine bir araştırma
Demirel, Çağatay (Gümüşhane Üniversitesi, 2019)İnsanoğlu var olduğu günden bu yana sonsuzdan gelip sonsuza giden bir evrende; düşünen, anlam üreten ve çevresinde karşılaştığı hemen her şeyi anlamlandırabilen bir yapı içerisinde varlığını devam ettirmektedir. Anlamlandırmak ...