Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKüçük, Orhan
dc.contributor.authorKaya, Atif
dc.date.accessioned2021-11-08T17:56:13Z
dc.date.available2021-11-08T17:56:13Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Br_XTptK8CZ70f0JGX9xEmQjAkVHPLATCC21G0EGcjWyFqY34vV5fXu0WG2zzz6W
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2585
dc.descriptionYÖK Tez No: 421641en_US
dc.description.abstractGünümüz rekabet ortamında firmaların rakiplerinden öne geçebilmeleri, böylece piyasa payının önemli bölümünü ele geçirerek hayatta kalabilmeleri güçlü bir marka oluşturabilmelerine bağlıdır. Çünkü markalaşma ve güçlü bir marka yönetimi tüketici satın alma davranışları üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Bu çalışmada beyaz eşya sektöründe markalaşmanın tüketicilerin satın alma davranışı ile olan ilişkisi incelenmektedir. Bu doğrultuda marka sadakati, marka imajı ve algılanan kalite arasındaki ilişki ele alınmıştır. Çalışmada doğrulayıcı faktör analizi, korelasyon ve regresyon analizi yöntemleri uygulanmıştır. Çalışma sonucunda algılanan kalite, marka imajı ve marka sadakati arasında pozitif ilişki olduğu görülmektedir.en_US
dc.description.abstractIn today's competitive environment, firms have to create strong brand in order to be ahead of their competitors, corner the market and survive. Because branding and brand management have a vital effect on consumers' buying behaviour. In this study, the effect of branding on customers' buying behaviour has been examined in white goods sector. For this purpose, the relationship among brand loyalty, brand image and perceived quality have been discussed. Confirmatory factor analysis, correlation and regression analysis have been used. It is infered from the analysis that there is positive relationship among perceived quality, brand image and brand loyalty.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectBeyaz eşya sektörüen_US
dc.subjectWhite goods sectoren_US
dc.subjectMarka imajıen_US
dc.subjectBrand imageen_US
dc.subjectMarka tescilien_US
dc.subjectRegitration of trademarken_US
dc.subjectMüşteri sadakatien_US
dc.subjectCustomer loyaltyen_US
dc.subjectSatınalma davranışıen_US
dc.subjectPurchasing behavioren_US
dc.subjectSatış işletmelerien_US
dc.subjectSales enterprisesen_US
dc.subjectTicari imajen_US
dc.subjectCommercial imageen_US
dc.subjectTüketici davranışıen_US
dc.subjectConsumer behavioren_US
dc.subjectTüketici sadakatien_US
dc.subjectConsumer loyaltyen_US
dc.titleTüketicilerin satın alma davranışlarında marka sadakati, marka imajı ve kalite algılamaları: Beyaz eşya sektöründe bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeBrand loyalty, brand image and perceived quality in consumer buying behaviour: An application on white goods sectoren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthorKaya, Atif
dc.identifier.endpage106en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster