Tüketicilerin satın alma davranışlarında marka sadakati, marka imajı ve kalite algılamaları: Beyaz eşya sektöründe bir uygulama
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2015Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Günümüz rekabet ortamında firmaların rakiplerinden öne geçebilmeleri, böylece piyasa payının önemli bölümünü ele geçirerek hayatta kalabilmeleri güçlü bir marka oluşturabilmelerine bağlıdır. Çünkü markalaşma ve güçlü bir marka yönetimi tüketici satın alma davranışları üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Bu çalışmada beyaz eşya sektöründe markalaşmanın tüketicilerin satın alma davranışı ile olan ilişkisi incelenmektedir. Bu doğrultuda marka sadakati, marka imajı ve algılanan kalite arasındaki ilişki ele alınmıştır. Çalışmada doğrulayıcı faktör analizi, korelasyon ve regresyon analizi yöntemleri uygulanmıştır. Çalışma sonucunda algılanan kalite, marka imajı ve marka sadakati arasında pozitif ilişki olduğu görülmektedir. In today's competitive environment, firms have to create strong brand in order to be ahead of their competitors, corner the market and survive. Because branding and brand management have a vital effect on consumers' buying behaviour. In this study, the effect of branding on customers' buying behaviour has been examined in white goods sector. For this purpose, the relationship among brand loyalty, brand image and perceived quality have been discussed. Confirmatory factor analysis, correlation and regression analysis have been used. It is infered from the analysis that there is positive relationship among perceived quality, brand image and brand loyalty.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Br_XTptK8CZ70f0JGX9xEmQjAkVHPLATCC21G0EGcjWyFqY34vV5fXu0WG2zzz6Whttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2585
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [611]