Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkyüz, Ahmet Mutlu
dc.contributor.authorKaya, Sinem
dc.date.accessioned2021-11-08T17:56:07Z
dc.date.available2021-11-08T17:56:07Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKUwGDX0vN05uhaMJJC8nx3vHRvMh2wjAg8tkpb-7XaLS
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2556
dc.descriptionYÖK Tez No: 368518en_US
dc.description.abstractİşletmelerin günümüzün rekabet koşullarında sürekliliği sağlayabilmeleri için öncelikle sahip oldukları insan kaynağını en etkili ve verimli şekilde kullanmaları gereklidir. Günümüzün değişen şartlarında işletmelerin, iç müşteriler olarak gerek çalışanların gerekse dış müşterilerin düşüncelerinde olumlu bir imaj yaratmaları önem kazanmaktadır. Bu imajın oluşturulması ise hem çalışanların hem de müşterilerin işletme ile iletişim kurdukları her alanda ve her deneyimde olumlu bir sonuçla karşılaşmaları, beklentilerinin karşılanması hatta beklentilerin üzerinde performansların ortaya çıkması ile mümkündür. Bu süreç ise dış ve iç müşteriler yönünden memnuniyetin yaratılması olarak kendini göstermektedir. Bu çalışmada, insanın rekabet üstünlüğünün temel kaynağı olarak görülmesi anlayışına dayalı olan insan kaynakları uygulamalarının işletmelerde iç müşteri memnuniyetini, memnun olan iç müşterilerin ise dış müşteri memnuniyetini sağlayacağı savunulmaktadır. Araştırmada, çalışan (iç müşteri) memnuniyeti yaratan insan kaynakları uygulamalarının dış müşterilerin memnuniyetlerinde doğrudan ve olumlu yönde etki yarattığı sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: İçsel Pazarlama, İç Müşteri Memnuniyeti, Dış Müşteri Memnuniyeti, İnsan Kaynakları Uygulamaları, Yapısal Eşitlik Modeli.en_US
dc.description.abstractBusinesses must first use their human resources most efficiently and effectively in order to provide. The sustainability in today's competition conditions. In today's changing conditions it is gaining importance that businesses must create a positive image in the opinions of not only their employees as the internal customers, but also of the external customers. The creation of this image is possible when both the employees and the customers get a positive result in every department and every experience that they are in connection with the business, when their expectations are full filled or even when there are performances over their expectations. This period shows itself as the creation of satisfaction for the internal and external customers. In this research, it is argued that the practices of human resources, which is based on the aspect that it is the basic source of the man's competition supremacy are going to provide the internal customer satisfaction and the external customer satisfaction. In the research, it is concluded that the practices that create employee (the internal customer) satisfaction created a direct and positive effect on the satisfactions of the external customers. Keywords: Internal Marketing, Internal Customer Satisfaction, External Customer Satisfaction, Human Resource Management Practices, Structural Equation Model.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectMüşteri tatminien_US
dc.subjectCustomer satisfactionen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectPazarlama stratejilerien_US
dc.subjectMarketing strategiesen_US
dc.subjectÇalışanlaren_US
dc.subjectWorkersen_US
dc.subjectİmajen_US
dc.subjectImageen_US
dc.subjectİnsan kaynaklarıen_US
dc.subjectHuman resourcesen_US
dc.subjectİnsan kaynakları yönetimien_US
dc.subjectHuman resources managementen_US
dc.subjectİç müşterien_US
dc.subjectInternal customeren_US
dc.subjectİçsel pazarlamaen_US
dc.subjectInternal marketingen_US
dc.subjectİşletmeleren_US
dc.subjectBusinessesen_US
dc.subjectİçsel Pazarlama, İç Müşteri Memnuniyeti, Dış Müşteri Memnuniyeti, İnsan Kaynakları Uygulamaları, Yapısal Eşitlik Modeli.en_US
dc.subjectInternal Marketing, Internal Customer Satisfaction, External Customer Satisfaction, Human Resource Management Practices, Structural Equation Model.en_US
dc.titleİnsan kaynakları yönetimi uygulamalarının işletmelerin içsel pazarlama stratejilerine etkisi üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA research on the effects of the practices of the human resources management to the internal marketing strategies of the businessesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthorKaya, Sinem
dc.identifier.endpage117en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster