İnternette ağızdan ağıza pazarlama faaliyetini motive eden faktörler: Gümüşhane, Trabzon ve Giresun örneği
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2013Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
İnsanlar günümüzde birçok yöntemle uygulanan pazarlama mesajlarıyla karşı karşıya kalmaktadırlar. Bu nedenle güvenilir tavsiyelere olan ihtiyaç her geçen gün artmakta ve tüketiciler farklı arayışlara girmektedirler. Bu aşamada ağızdan ağıza pazarlama tüketicilerin bağımsız ve objektif bilgi kaynağı olarak karşımıza çıkmaktadır. Ağızdan ağıza pazarlama tüketici kararlarını etkileyerek satın alma davranışını yönlendirmektedir. Geleneksel ağızdan ağıza pazarlama 1960 yılından bu yana araştırma konusu olsa da günümüzde teknolojik gelişimler dolayısıyla daha geniş ve kapsamlı olan elektronik ağızdan ağıza pazarlama kavramı yaygınlaşmıştır. Teknoloji ve internetin gelişimi, insanlara sosyal ortamlarda görüşlerini ve diğer tüketicilerin mal ve hizmet deneyimlerini paylaşmasına yani elektronik ağızdan ağıza iletişime olanak tanımaktadır. Elektronik ağızdan ağıza pazarlama etkinliği üzerinde yoğun bir ilgi vardır. Bu konuda birçok çalışma bulunmaktadır. Bu çalışma, internet kullanıcılarının bir ürün ya da hizmeti satın alırken sosyal ağlarda yaptıkları bilgi paylaşımı ve bu paylaşımları okurken tüketicileri motive eden faktörleri tespit etmeyi amaçlamaktadır. Anahtar Kelimeler: Ağızdan Ağıza Pazarlama, Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama, Sosyal Ağlarda Ağızdan Ağıza Pazarlama Nowadays, people are exposed to marketing messages which are carried out by lots of methods. Thus, the need of confidential advice has raised and consumers have been in search of different ways. At this stage, word of mouth marketing shows up as an independent and objective information source. Word of mouth marketing influences purchase behaviour by affecting consumer?s decision. Even though traditional word of mouth marketing has been a research subject since 1960, the concept of electronic word of mouth marketing, which is more comprehensive and wider, has become widespread due to the technological developments. The development of technology and internet enables people to share their opinions and product and service experiences on social networks; in other words, it facilitates electronic word of mouth communication. There is a deep interest on electronic word of mouth marketing activity, and there are a lot of studies about this subject. This study aims to focus on the way that internet users share information while purchasing a product or service and the factors that motivate consumers while reading these shared information. Keywords: Word of Mouth Marketing (WOMM), Electronic Word of Mouth Marketing (E-WOMM), Word of Mouth in Social Networks.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=iTkOhwevEenJZ3onUvs52tQPl6ukOZ0OhmMYOUmqw97gVNlhlDJmMijD37FLfVURhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_j9Qv1EY7Lef3G_Mrmop85Twhy0MXe7M25kojcdMfhKv
https://hdl.handle.net/20.500.12440/2540
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [611]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
İnsan kaynakları yönetimi uygulamalarının işletmelerin içsel pazarlama stratejilerine etkisi üzerine bir araştırma
Kaya, Sinem (Gümüşhane Üniversitesi, 2014)İşletmelerin günümüzün rekabet koşullarında sürekliliği sağlayabilmeleri için öncelikle sahip oldukları insan kaynağını en etkili ve verimli şekilde kullanmaları gereklidir. Günümüzün değişen şartlarında işletmelerin, iç ... -
Dijital ve doğrudan pazarlamanın marka değeri üzerindeki etkisinin değerlendirilmesi
Yılmaz, Özlem (Gümüşhane Üniversitesi, 2021)Bu çalışmada dijital pazarlama ve doğrudan pazarlamanın marka değeri üzerindeki etkisinin belirlenmesi ve aralarındaki farkın değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Gümüşhane'de çeşitli markalara ait ... -
Müşteri kişilik özellikleri ile sıfır km. otomobil tercih faktörleri arasındaki ilişkiler: TR90 bölgesi örneği
Oyanık, Mazhar (Gümüşhane Üniversitesi, 2020)Bu araştırmanın amacı bireylerin sıfır otomobil tercihinde önem verdikleri tercih faktörlerini belirlemek, otomobil tercih faktörleri önem düzeyleri ile kişilik faktörleri arasındaki ilişkileri tespit etmektir. Bu amaçla, ...