Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKüçük, Orhan
dc.contributor.authorAltınkurt, Tahsin
dc.date.accessioned2021-11-08T17:56:03Z
dc.date.available2021-11-08T17:56:03Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Br_XTptK8CZ70f0JGX9xEnORC2GRNmEy0HkmDTuSwi7hasyPLFCnYNHB8MD5LviY
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2530
dc.descriptionYÖK Tez No: 421640en_US
dc.description.abstractHava Taşımacılığında doğrudan ve dolaylı giderlerin yüksek olması iç hat ve dış yolcu taşımacılığında bilet fiyatlarının yüksek olmasına sebep olmaktadır. Tam Hizmet Sunan ve Düşük Maliyetli (Low Cost) havayolu işletmeleri ülke içerisinde bazı pazarlarda hizmet sunum süreçlerinde farklılaşmaya giderek bilet fiyatlarını aşağıya çekmektedir; fakat uçakların koltuk kapasitesi yolcu talebinden fazla olduğu için pazardan çekilmişlerdir. Bu sebepten dolayı daha dar gövdeli, daha az sayıda koltuk kapasitesiyle bölgesel hava lojistiği operasyonları başlamıştır. Taşımacılık sektörünün içinde bulunduğu yoğun rekabet ortamı, işletmeleri farklı arayışlar içerisine itmektedir. İşte yapılan bu çalışma; bölgeler arası küçük uçaklarla taşımacılık yapan işletmenin vermiş olduğu hizmetin yolcular tarafından nasıl algılandığının ortaya konarak bölgesel hava taşımacılığına olan tercihlerin nedenlerinin tespit edilmesi ve işletme performansının ölçülmesi açısından önem taşımaktadır. İnsanların havayolu ile seyahat etmelerinin baslıca nedenlerini hız, konfor ve güvenlik olduğu bilinmektedir. Ancak havayolu işletmeleri arasındaki rekabette, müşteri portföyünü genişletmek için geliştirilen performans göstergeleri incelendiğinde, artık verilen hizmetlerin önem arz ettiği ve bunların en önemlisinin de hizmet kalitesi ve ayırt edici hizmet sunumu olduğu dikkat çekmektedir. Bu çalışmanın amacı; havayolu işletmesinin ayırt edici hizmet sunumu ve hizmet kalitesi arasında ilişkinin ve bu iki değişkenin havayolu işletme performansı üzerine etkisinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda; küçük pazarlardaki müşterilere yönelip ayırt edici hizmetler sunarak, pazar payını büyütmeye çalışan bir havayolu işletmesinin yolcuları üzerinde yüz yüze anket çalışması yapılmıştır. Yolcuların hizmet kalitesi ve ayırt edici hizmet sunumu için vermiş olduğu cevaplar açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analiziyle boyutlara ayrılmış, her bir faktörün işletme performansı üzerine etkisi analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda; ayırt edici hizmet sunumu ile hizmet kalitesi arasında tüm boyutlar arasında doğru yönlü bir ilişki olduğu, ayırt edici hizmet sunumu ve hizmet kalitesinin havayolu işletme performansını olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractHigh level of direct and indirect expenses in airline transport leads to high fares for domestic and international air transportation. Airline companies providing full service at low costs reduce ticket prices by adapting different practices in service presentation processes in some markets; however they pulled out of the market since the seat capacities of airplanes are higher than passenger demands. Therefore, regional air logistics operations have been started with narrower planes having less number of seats. The intense competitive environment in transportation sector forces businesses to seek different solutions. This study is of importance in terms of identifying the reasons why the regional airline transport is preferred and measuring business performance by revealing how the services furnished by the company that carries out interregional transportation with small airplanes are perceived by the passengers. It is known that the main reasons why people prefer to travel via airways are speed, comfort and safety. However, assessing the performance indicators devised to extend the client portfolio, it is observed that the services offered have become more important in the competition amongst the airline companies, and that the most important parts are the service quality and distinctive service offerings. The aim of this study is to determine the relation between distinctive service offering and service quality of the airline company and the effect of these two variables on the airline business performance. For this purpose, face-to-face surveys were conducted with the passengers of an airline company that targets customers in small markets and offers distinctive services. Answers given by the passengers for the service quality and distinctive service offering were dimensionalized through descriptive and corrective factor analysis, and effect of each factor on the business performance was analyzed. As a result of the study, it was found that distinctive service offering and service quality are directly related in all dimensions, and they positively affect the business performance.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSivil Havacılıken_US
dc.subjectCivil Aviationen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectAyırt ediciliken_US
dc.subjectDistinctivenessen_US
dc.subjectHavacılık sektörüen_US
dc.subjectAviation sectoren_US
dc.subjectHizmet işletmelerien_US
dc.subjectService organizationsen_US
dc.subjectHizmet kalitesien_US
dc.subjectService qualityen_US
dc.subjectHizmet sektörüen_US
dc.subjectService sectoren_US
dc.subjectPerformansen_US
dc.subjectPerformanceen_US
dc.subjectSivil havacılık işletmelerien_US
dc.subjectCivil aviation companiesen_US
dc.subjectŞirket performansıen_US
dc.subjectCompany performanceen_US
dc.titleAyırt edici hizmetler ve hizmet kalitesinin işletme performansına etkisi: Havacılık sektöründe bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeEffect of service quality and distinctive service offering on airline business performance: An implementation in aviation sectoren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthorAltınkurt, Tahsin
dc.identifier.endpage130en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster