Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzcan, Ali
dc.contributor.authorTaşkın, Hanife Esen
dc.date.accessioned2021-11-08T17:55:57Z
dc.date.available2021-11-08T17:55:57Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=_F5QEpayDXGqGZlp9XiFtHqiyYG2DmHMGVHNt_fP2zoCeKXhz7CouvLXR79qhpRH
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_p8Zd7rguVMiIZWrAm-UfbLmaQi8NbNoAeZXqyL-2hZv
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2494
dc.descriptionYÖK Tez No: 635664en_US
dc.description.abstractİletişim teknolojilerinin ve internetin yarattığı yeni düzen, birçok alanda olduğu gibi medya alanında da büyük değişikliklere zemin hazırlamıştır. Geleneksel medya olarak adlandırılan konvansiyonel medya, günümüzde yerini yeni medya düzenine bırakmıştır. İletişim teknolojilerindeki hızlı ilerleme geleneksel medya, haberlerini kitleye yeni ve farklı bir yöntemle ulaştırma imkânına kavuşmuştur. Çoğu elektronik gazeteler yayınlarını kendi hizmet sağlayıcılarından, internet aracılığıyla okuyucularına aktarmaktadır. Fakat bu dö-nemde bunun da ötesinde çok daha farklı bir habercilik anlayışı yer almaktadır. Her geçen gün haberciliğin önüne eklenen farklı kavramlar ortaya atılmaktadır. Haberin bulunması, işlenmesi ve dağıtılması tamamen farklılaşmıştır. Bu çalışmanın temel amacı; geleneksel medyadan yeni medyaya geçiş sürecinde gazetecilik imajında meydana gelen yenilikleri ortaya koymaktır. Bu amaçla, gazeteciliğin geleneksel medyadaki konumu ele alınmış ve irdelenmiştir. Bu kapsamda yeni medya gazeteciliği ve yeni medya platformlarının etkisi incelenmiştir. Tezin konusu kapsamında gazete kurumları esas alınmıştır. Gümüşhane il ve ilçelerinde yer alan aktif gazete kurumları ziyaret edilerek işletmecileri ile nitel araştırma tekniklerinden olan mülakat yöntemi kullanılmıştır. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Bu kapsamda araştırmanın ilk kısmında gazeteciliğin geleneksel ve yeni medyadaki konumu ile yeni medyanın gazetecilik açısından avantajları irdelenerek araştırmanın altyapısı oluşturulmuştur. İkinci bölümde kurumsal imaj ve kurumsal imajın faktörleri incelenmiştir. Üçüncü bölüm tezin araştırma kısmını oluşturmaktadır. Bu bölümde ise yeni medya ile değişen gazeteciliğin kurumsal imajı Gümüşhane örneği üzerinden incelemesi yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Medya, Yeni Medya, Kurumsal İmaj, Gazetecilik, Gazetecilik İmajıen_US
dc.description.abstractThe new order created by the communication technologies and the internet has prepared the ground for major changes in the media as in many other fields. Conventional media, known as traditional media, has now been replaced by new media. With the rapid advances in communication technologies, it has created an opportunity to reach the mass media news in a new and different way. Most electronic newspapers transmit their publications from their service providers to their readers via the Internet. But beyond this, there is a very different understanding of journalism. Different concepts are added every day to the front of journalism. The discovery, processing and distribution of the news are completely different. The main purpose of this study; to introduce innovations in the image of journalism in the process of transition from traditional media to new media. For this purpose, the position of journalism in traditional media has been discussed and examined. In this context, new media journalism and the impact of new media platforms were examined. The subject of the thesis is based on newspaper institutions. Gümüshane province and districts were visited active newspaper institutions and interviews with qualitative research techniques were used. The study consists of three parts. In this context, in the first part of the research, the position of journalism in traditional and new media and the advantages of new media in terms of journalism were examined and the infrastructure of the research was established. In the second part, corporate image and factors of corporate image are examined. The third part is the research part of the thesis. In this section, the institutional image of journalism that has changed with the new media has been examined through the example of Gümüşhane. Keywords: Media, New Media, Corporate Image, Journalism, Journalism Imageen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGazeteciliken_US
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectGazeteciliken_US
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectKurum imajıen_US
dc.subjectCorporation imageen_US
dc.subjectMedyaen_US
dc.subjectMediaen_US
dc.subjectYeni medyaen_US
dc.subjectNew mediaen_US
dc.subjectYerel gazeteciliken_US
dc.subjectLocal journalismen_US
dc.subjectYerel medyaen_US
dc.subjectLocal mediaen_US
dc.subjectİmajen_US
dc.subjectImageen_US
dc.subjectMedya, Yeni Medya, Kurumsal İmaj, Gazetecilik, Gazetecilik İmajıen_US
dc.subjectMedia, New Media, Corporate Image, Journalism, Journalism Imageen_US
dc.titleYeni medya ile değişen gazeteciliğin kurumsal imajı: Gümüşhane örneğien_US
dc.title.alternativeInstitutional image of changing journalism with new media: The case of Gümüşhaneen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthorTaşkın, Hanife Esen
dc.identifier.endpage198en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster