Yeni medya ile değişen gazeteciliğin kurumsal imajı: Gümüşhane örneği
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2020Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
İletişim teknolojilerinin ve internetin yarattığı yeni düzen, birçok alanda olduğu gibi medya alanında da büyük değişikliklere zemin hazırlamıştır. Geleneksel medya olarak adlandırılan konvansiyonel medya, günümüzde yerini yeni medya düzenine bırakmıştır. İletişim teknolojilerindeki hızlı ilerleme geleneksel medya, haberlerini kitleye yeni ve farklı bir yöntemle ulaştırma imkânına kavuşmuştur. Çoğu elektronik gazeteler yayınlarını kendi hizmet sağlayıcılarından, internet aracılığıyla okuyucularına aktarmaktadır. Fakat bu dö-nemde bunun da ötesinde çok daha farklı bir habercilik anlayışı yer almaktadır. Her geçen gün haberciliğin önüne eklenen farklı kavramlar ortaya atılmaktadır. Haberin bulunması, işlenmesi ve dağıtılması tamamen farklılaşmıştır. Bu çalışmanın temel amacı; geleneksel medyadan yeni medyaya geçiş sürecinde gazetecilik imajında meydana gelen yenilikleri ortaya koymaktır. Bu amaçla, gazeteciliğin geleneksel medyadaki konumu ele alınmış ve irdelenmiştir. Bu kapsamda yeni medya gazeteciliği ve yeni medya platformlarının etkisi incelenmiştir. Tezin konusu kapsamında gazete kurumları esas alınmıştır. Gümüşhane il ve ilçelerinde yer alan aktif gazete kurumları ziyaret edilerek işletmecileri ile nitel araştırma tekniklerinden olan mülakat yöntemi kullanılmıştır. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Bu kapsamda araştırmanın ilk kısmında gazeteciliğin geleneksel ve yeni medyadaki konumu ile yeni medyanın gazetecilik açısından avantajları irdelenerek araştırmanın altyapısı oluşturulmuştur. İkinci bölümde kurumsal imaj ve kurumsal imajın faktörleri incelenmiştir. Üçüncü bölüm tezin araştırma kısmını oluşturmaktadır. Bu bölümde ise yeni medya ile değişen gazeteciliğin kurumsal imajı Gümüşhane örneği üzerinden incelemesi yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Medya, Yeni Medya, Kurumsal İmaj, Gazetecilik, Gazetecilik İmajı The new order created by the communication technologies and the internet has prepared the ground for major changes in the media as in many other fields. Conventional media, known as traditional media, has now been replaced by new media. With the rapid advances in communication technologies, it has created an opportunity to reach the mass media news in a new and different way. Most electronic newspapers transmit their publications from their service providers to their readers via the Internet. But beyond this, there is a very different understanding of journalism. Different concepts are added every day to the front of journalism. The discovery, processing and distribution of the news are completely different. The main purpose of this study; to introduce innovations in the image of journalism in the process of transition from traditional media to new media. For this purpose, the position of journalism in traditional media has been discussed and examined. In this context, new media journalism and the impact of new media platforms were examined. The subject of the thesis is based on newspaper institutions. Gümüshane province and districts were visited active newspaper institutions and interviews with qualitative research techniques were used. The study consists of three parts. In this context, in the first part of the research, the position of journalism in traditional and new media and the advantages of new media in terms of journalism were examined and the infrastructure of the research was established. In the second part, corporate image and factors of corporate image are examined. The third part is the research part of the thesis. In this section, the institutional image of journalism that has changed with the new media has been examined through the example of Gümüşhane. Keywords: Media, New Media, Corporate Image, Journalism, Journalism Image
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=_F5QEpayDXGqGZlp9XiFtHqiyYG2DmHMGVHNt_fP2zoCeKXhz7CouvLXR79qhpRHhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_p8Zd7rguVMiIZWrAm-UfbLmaQi8NbNoAeZXqyL-2hZv
https://hdl.handle.net/20.500.12440/2494
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [611]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Yeni toplumsal hareketler bağlamında Mısır halk ayaklanmalarında sosyal medyanın rolü
Akpınar, Mehmet Faiz (Gümüşhane Üniversitesi, 2019)Günümüz teknoloji dünyasında sınırların ortadan kalktığı, herkesin her yerde kolayca bilgiye ulaştığı ve bilgi ürettiği bir çağda, internet ve sosyal medyanın yeri her geçen gün daha da tartışılmaya ve konuşulmaya başlanmıştır. ... -
Sosyal medya reklamlarına yönelik algılanan değerlerin marka beğenisi üzerindeki etkisi: Genç tüketiciler üzerine bir araştırma
Öcal, Sevil (Gümüşhane Üniversitesi, 2021)Tüketiciler ve işletmeler için sosyal medya pazarlaması vazgeçilmez bir hal almıştır. İşletmeler, sahip oldukları markaları tüketicilere ulaştırmada zaman ve mekan bakımından en hızlı ve ekonomik olması sebebiyle, pazarlama ... -
Yeni medyanın marka kültürü üzerindeki rolü
Topçu, Aysel (Gümüşhane Üniversitesi, 2020)Teknolojik gelişmeler günümüzde insan yaşamının her alanına etki etmektedir. Teknolojinin gelişmesiyle uzantısı olan yeni medya, bütün toplumları küresel köy haline getirmiştir. Bütün toplumlar bir habere yeni medya ve ...