Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTaşdelen, Birgül
dc.contributor.authorÖzkan, Şakira
dc.date.accessioned2021-11-08T17:55:55Z
dc.date.available2021-11-08T17:55:55Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=_F5QEpayDXGqGZlp9XiFtJ9725i3IDvjMkEw5Hgcq1YKUL1O5uzgu5xVTOsrfuR5
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_mQ7Zc4y8IgcJLSgEq-5qEbXIXZ2xKqvVeY9Dr03x_TL
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2486
dc.descriptionYÖK Tez No: 631887en_US
dc.description.abstractSosyal medya uygulamaları arasında oldukça popüler olan Instagram ve Facebook, kullanıcılar tarafından aktif olarak kullanılmaktadır. Kuşaklara göre farklı kullanım şekli ve düzeyi olan bu uygulamalar, imaj oluşturmaya çalışan bireyler için uygun imkanlar sunmakta ve bu doğrultuda olumlu ya da olumsuz geri dönüşlerin yapılmasına da fırsat tanımaktadır. Bu çalışmada, X, Y ve Z Kuşağının Instagram ve Facebook aracılığıyla oluşturdukları imajları araştırılmış ve bu kapsamda bulgular elde edilmiştir. Bu doğrultuda nicel araştırma yöntemi seçilmiş olup yüz yüze anket tekniği ile çalışmaya uygun anket soruları yöneltilerek elde edilen veriler değerlendirilmiştir. Bu doğrultuda çalışmanın örneklemini Gümüşhane ilinde ikamet eden 300 X Kuşağı, 300 Y Kuşağı ve 300 Z Kuşağını temsil eden bireylerden oluşan toplam 900 katılımcı kolayda örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Bu çalışmada elde edilen bulguların analizi sonucunda katılımcıların genel itibariyle X, Y ve Z Kuşağının sosyal medya kullanımlarıyla imaj oluşturma tutumlarında anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractInstagram and Facebook, which are very popular among social media applications, are actively used by users. These applications, which have different usage types and levels according to the generations, provide suitable opportunities for individuals trying to create an image and also provide opportunities for making positive or negative feedbacks in this direction. In this study, the images created by X, Y and Z Generation via Instagram and Facebook were researched and findings were obtained in this context. Accordingly, the quantitative research method was chosen and the data obtained by using the questionnaires suitable for the study with face-to-face questionnaire technique were evaluated. In this regard, the sample of the study consists of a total of 900 participants, including individuals representing 300 X Generation, 300 Y Generation and 300 Z Generation residing in Gümüşhane and these participants were identified by the easy sampling method. As a result of the analysis of the findings obtained in this study, it was concluded that the participants generally tend to create images with social media usage of X, Y and Z generation and there are differences between the images they create.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectKuşaklaren_US
dc.subjectGenerationsen_US
dc.subjectX kuşağıen_US
dc.subjectGeneration Xen_US
dc.subjectY kuşağıen_US
dc.subjectGeneration Yen_US
dc.subjectZ kuşağıen_US
dc.subjectGeneration Zen_US
dc.subjectİmajen_US
dc.subjectImageen_US
dc.subjectİnstagramen_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.titleX, Y ve Z kuşaklarının Instagram ve Facebook aracılığıyla oluşturdukları imajen_US
dc.title.alternativeImage created by X, Y and Z generations via Instagram and Facebooken_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthorÖzkan, Şakira
dc.identifier.endpage140en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster