X, Y ve Z kuşaklarının Instagram ve Facebook aracılığıyla oluşturdukları imaj
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2020Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Sosyal medya uygulamaları arasında oldukça popüler olan Instagram ve Facebook, kullanıcılar tarafından aktif olarak kullanılmaktadır. Kuşaklara göre farklı kullanım şekli ve düzeyi olan bu uygulamalar, imaj oluşturmaya çalışan bireyler için uygun imkanlar sunmakta ve bu doğrultuda olumlu ya da olumsuz geri dönüşlerin yapılmasına da fırsat tanımaktadır. Bu çalışmada, X, Y ve Z Kuşağının Instagram ve Facebook aracılığıyla oluşturdukları imajları araştırılmış ve bu kapsamda bulgular elde edilmiştir. Bu doğrultuda nicel araştırma yöntemi seçilmiş olup yüz yüze anket tekniği ile çalışmaya uygun anket soruları yöneltilerek elde edilen veriler değerlendirilmiştir. Bu doğrultuda çalışmanın örneklemini Gümüşhane ilinde ikamet eden 300 X Kuşağı, 300 Y Kuşağı ve 300 Z Kuşağını temsil eden bireylerden oluşan toplam 900 katılımcı kolayda örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Bu çalışmada elde edilen bulguların analizi sonucunda katılımcıların genel itibariyle X, Y ve Z Kuşağının sosyal medya kullanımlarıyla imaj oluşturma tutumlarında anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Instagram and Facebook, which are very popular among social media applications, are actively used by users. These applications, which have different usage types and levels according to the generations, provide suitable opportunities for individuals trying to create an image and also provide opportunities for making positive or negative feedbacks in this direction. In this study, the images created by X, Y and Z Generation via Instagram and Facebook were researched and findings were obtained in this context. Accordingly, the quantitative research method was chosen and the data obtained by using the questionnaires suitable for the study with face-to-face questionnaire technique were evaluated. In this regard, the sample of the study consists of a total of 900 participants, including individuals representing 300 X Generation, 300 Y Generation and 300 Z Generation residing in Gümüşhane and these participants were identified by the easy sampling method. As a result of the analysis of the findings obtained in this study, it was concluded that the participants generally tend to create images with social media usage of X, Y and Z generation and there are differences between the images they create.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=_F5QEpayDXGqGZlp9XiFtJ9725i3IDvjMkEw5Hgcq1YKUL1O5uzgu5xVTOsrfuR5https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_mQ7Zc4y8IgcJLSgEq-5qEbXIXZ2xKqvVeY9Dr03x_TL
https://hdl.handle.net/20.500.12440/2486
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [611]