Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaya, Afşin Ahmet
dc.contributor.authorAkbulut, Meryem
dc.date.accessioned2021-11-08T17:55:43Z
dc.date.available2021-11-08T17:55:43Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Mir2lXQK1dkmQ9Ige3PZbtUrMF_zWY7uzVHin9It7xzSwbhyMSedCAdLNCLqotBi
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_myu6hcRVoMUC8Wiy6IZXsKS1zNKnZ1rIO9jrgtb9PE6
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2406
dc.descriptionYÖK Tez No: 557387en_US
dc.description.abstractKüresel İklim değişikliğinin afet olarak önemine dikkat çektiğimiz çalışmamızda, konunun önemi ve günümüzdeki en önemli çevre sorunlarından biri olması, bizi küresel iklim değişiklği ile alakalı, literatüre katkı sağlayacak bir çalışma yapmaya yöneltmiştir. Araştırma kapsamında öncelikle afetlere, ardından küresel iklim değişikliğiyle ilgili genel bir literatür araştırmasına yer verilmiştir. Gümüşhane İli'nin sıcaklık ve yağış verilerine ulaşılarak, günümüze kadar olan değişim incelenmiş, geleceğe yönelik sıcaklık ve yağış tahminleri yapılmıştır. Araştırma kapsamında ilkokul öğretmenlerinin iklim değişikliği farkındalığını ölçmek amacıyla, inanç, tutum, davranış ve bilgi alt faktörlerinden oluşan bir anket uygulanmıştır. Çalışmanın örneklemini Gümüşhane'de görev yapan toplam 214 ilkokul öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma sonunda, toplanan veriler analiz edilerek, sonuçlarına yer verilmiştir. Ortaya çıkan genel durum doğrultusunda tartışma, öneri ve sonuç başlıklarıyla genel bir değerlendirme yapılarak, küresel iklim değişiklinin önemine dikkat çekilmiştir. Anahtar Kelimeler: Afet, İlkokul Öğretmenleri, Küresel İklim Değişikliği.en_US
dc.description.abstractIn our study, where we highlighted the importance of global climate change as a disaster, the importance of the issue and being one of the most important environmental problems in our day, has led us to conduct a study on global climate change that will contribute to the literature. Within the scope of the research, firstly, a general literature survey about disasters and then global climate change is included. Temperature and precipitation data of Gumushane Province have been reached and the changes to date have been examined and future temperature and precipitation forecasts have been made. Within the scope of the research, a questionnaire consisting of beliefs, attitudes, behaviors and knowledge sub-factors was applied in order to measure the climate change awareness of primary school teachers. The sample of the study consists of 214 primary school teachers working in Gümüşhane. At the end of the study, the collected data were analyzed and the results were included. In line with the general situation that emerged, a general evaluation was made with the topics of discussion, suggestion and conclusion and the importance of global climate change was emphasized. Keywords: Disaster, Primary School Teachers, Global Climate Changeen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectMeteorolojien_US
dc.subjectMeteorologyen_US
dc.subjectAfetleren_US
dc.subjectDisastersen_US
dc.subjectKüresel ısınmaen_US
dc.subjectGlobal warmingen_US
dc.subjectÇevresel farkındalıken_US
dc.subjectEnvironmental awarenessen_US
dc.subjectÖğretmenleren_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectİklim değişikliğien_US
dc.subjectClimate changeen_US
dc.subjectİlkokul öğretmenlerien_US
dc.subjectPrimary school teachersen_US
dc.subjectİlkokul öğretmenlerien_US
dc.subjectPrimary school teachersen_US
dc.subjectAfet, İlkokul Öğretmenleri, Küresel İklim Değişikliği.en_US
dc.subjectDisaster, Primary School Teachers, Global Climate Changeen_US
dc.titleBir afet olarak küresel iklim değişikliği ve ilkokul öğretmenlerinin küresel iklim değişikliği farkındalığının incelenmesi: Gümüşhane ili örneğien_US
dc.title.alternativeThe investigation of global climate change as a disaster and the global climate change awareness of primary school teachers: Sample of Gumushane Provinceen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afet Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthorAkbulut, Meryem
dc.identifier.endpage154en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster