Bir afet olarak küresel iklim değişikliği ve ilkokul öğretmenlerinin küresel iklim değişikliği farkındalığının incelenmesi: Gümüşhane ili örneği
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2019Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Küresel İklim değişikliğinin afet olarak önemine dikkat çektiğimiz çalışmamızda, konunun önemi ve günümüzdeki en önemli çevre sorunlarından biri olması, bizi küresel iklim değişiklği ile alakalı, literatüre katkı sağlayacak bir çalışma yapmaya yöneltmiştir. Araştırma kapsamında öncelikle afetlere, ardından küresel iklim değişikliğiyle ilgili genel bir literatür araştırmasına yer verilmiştir. Gümüşhane İli'nin sıcaklık ve yağış verilerine ulaşılarak, günümüze kadar olan değişim incelenmiş, geleceğe yönelik sıcaklık ve yağış tahminleri yapılmıştır. Araştırma kapsamında ilkokul öğretmenlerinin iklim değişikliği farkındalığını ölçmek amacıyla, inanç, tutum, davranış ve bilgi alt faktörlerinden oluşan bir anket uygulanmıştır. Çalışmanın örneklemini Gümüşhane'de görev yapan toplam 214 ilkokul öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma sonunda, toplanan veriler analiz edilerek, sonuçlarına yer verilmiştir. Ortaya çıkan genel durum doğrultusunda tartışma, öneri ve sonuç başlıklarıyla genel bir değerlendirme yapılarak, küresel iklim değişiklinin önemine dikkat çekilmiştir. Anahtar Kelimeler: Afet, İlkokul Öğretmenleri, Küresel İklim Değişikliği. In our study, where we highlighted the importance of global climate change as a disaster, the importance of the issue and being one of the most important environmental problems in our day, has led us to conduct a study on global climate change that will contribute to the literature. Within the scope of the research, firstly, a general literature survey about disasters and then global climate change is included. Temperature and precipitation data of Gumushane Province have been reached and the changes to date have been examined and future temperature and precipitation forecasts have been made. Within the scope of the research, a questionnaire consisting of beliefs, attitudes, behaviors and knowledge sub-factors was applied in order to measure the climate change awareness of primary school teachers. The sample of the study consists of 214 primary school teachers working in Gümüşhane. At the end of the study, the collected data were analyzed and the results were included. In line with the general situation that emerged, a general evaluation was made with the topics of discussion, suggestion and conclusion and the importance of global climate change was emphasized. Keywords: Disaster, Primary School Teachers, Global Climate Change
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Mir2lXQK1dkmQ9Ige3PZbtUrMF_zWY7uzVHin9It7xzSwbhyMSedCAdLNCLqotBihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_myu6hcRVoMUC8Wiy6IZXsKS1zNKnZ1rIO9jrgtb9PE6
https://hdl.handle.net/20.500.12440/2406
Collections
- Tez Koleksiyonu [611]