Browsing İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi by Issue Date
Now showing items 1-20 of 156
-
Yönetim Muhasebesinde Güncel Bir Yaklaşım: Dönüşüm Muhasebesi
(MÖDAV, 2005)[Abstract Not Available] -
Muhasebe Mesleğinin Tercih Edilmesinde Etkili Olan Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Alan Çalışması: Karadeniz Teknik Üniversitesi Örneği
(Muhasebe ve Denetime Bakış, 2005)Bu çalışmanın amacı muhasebe mesleğinin seçiminde rol oynayan kişisel etkenleri ve mesleğin kendi özelliğin den kaynaklanan faktörleri belirlemek ve muhasebe mesleğinin seçiminde etkili olan demografik değişkenleri ortaya ... -
Ekonomik Büyümenin Sağlanmasında Finansal Sistemin Rolü
(İktisat, İşletme ve Finans, 2005-12)[Abstract Not Available] -
Muhasebe Bürolarından Algılanan Hizmet Kalitesi ve Mükelleflerin Tatmin Düzeyine Yönelik Yapısal Bir Model Önerisi - 1
(Muhasebe ve Finansman Dergisi, 2006)Bu çalışmada hizmet kalitesi, hizmet kalite boyutları, hizmet kalitesinin ölçüm araçları ve hizmet kalitesi ile muhasebe bürolarının arasındaki ilişki incelenmiştir. Sonuç olarak muhasebe bürolarının çağdaş pazarlama ... -
Muhasebe Bürolarından Algılanan Hizmet Kalitesi ve Mükelleflerin Tatmin Düzeyine Yönelik Yapısal Bir Model Önerisi - 2
(Muhasebe ve Finansman Dergisi, 2006)Bu araştırmanın amacı muhasebe bürolarının kalite geliştirme çabalarında önemli olan kalite boyutlarının önem derecesini ve bir bütün olarak algılanan kalitenin müşteri memnuniyetine etkisini gösteren bir model geliştirmek ... -
Vergilemede Adalet İlkesi Karşısında Düz ve Artan Oranlı Vergiler
(ÇİMENTO İŞVEREN DERGİSİ, 2006-03)[Abstract Not Available] -
Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlerin Yaşam Değeri Yönelimlerini Oluşturan Faktörlerin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma
(TÜRMOB, 2006-10)Bu çalışmanın amacı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlerin yaşam değeri yönelimlerini tespit etmektir. Çalışma kuramsal olarak, Schwartz 1992 tarafından ortaya koyulan ve temel olarak 10 yaşam değerinden oluşandeğerler ... -
Küreselleşme Sürecinde Yerelleşme ve Yerel Demokrasi
(Akademik Bakış, 2007-01)Bilgi Çağı” olarak da adlandırılan içinde bulunduğumuz zamanda, en çok tartışılan konulardan biri “küreselleşme” diğeri ise “yerelleşme”dir. Küreselleşme süreciyle birlikte dünyada büyük bir değişim süreci başlamıştır. ... -
Serbest Muhasebeci ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlerin İş Tatmini Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Orta ve Doğu Karadeniz Bölgeleri Örneği
(TÜRMOB, 2007-09)Bu çalışmanın amacı Serbest Muhasebeci ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlerin iş tatmini düzeylerini belirlemektir. Çalışmanın amacını gerçekleştirmek için Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve YeminliMali Müşavirler ... -
SATIŞ NOKTASI TUTUNDURMA ARAÇLARININ TÜKETİCİLERİN KOLAYDA MAL SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
(ELEKTRONİK SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, 2008)Çalışmanın amacı, indirim kuponu, fiyat indirimi, örnek numune, bir alana bir bedava uygulamaları ve tanzim teşhir uygulamaları şeklindeki satış noktası tutundurma araçlarının Doğu Karadeniz Bölgesindeki tüketicilerin ... -
Karadeniz Teknik Üniversitesi Akademisyenlerinin Kariyer Aşamaları ve Değişmeyen İhtiyaçları
(İstanbul Üniversitesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, 2008)Bu arastırmanın amacı, çalısanların is yasamları boyunca deneyimleyecekleri kariyer asamaları ve bu asamalar boyunca değiseceği öngörülen ihtiyaçlar arasındaki iliskileri ortaya koymaktır. Bu amaçla, Karadeniz Teknik ... -
GENÇ TÜRK TÜKETİCİLERİNİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARINDA KÜLTÜRÜ OLUŞTURAN ÖĞELERİN ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI:
(6. Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, 2008)Kültürel faktörler, genç tüketicilerin günlük yaşamının önemli bir kısmını oluşturduğu için satın alma kararlarını da etkilemektedirler. Bu bağlamda araştırmanın amacı; günümüz kültürünü oluşturan öğelerin Türk gençlerinin ... -
KÜRESEL ISINMA GİYİM SEKTÖRÜ PAZARLAMA FAALİYETLERİ İÇİN TEHDİT Mİ? FIRSAT MI? : DOĞU KARADENİZ BÖLGESİ’NDEKİ TÜKETİCİLER ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA
(13. Ulusal Pazarlama Kongresi, 2008)Günümüzde doğal kaynakların aşırı kullanımı ile birlikte insanın temel ihtiyaçları arasında yer alan hava, su, toprak gibi değerlerin kirletilmesi, global düzeyde ısınmaya, buzulların erimesine, iklim dengesizliklerine ... -
İlişki Odaklı Pazarlama Bileşenlerinin Tüketici Sadakati Üzerindeki Etkisi: Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama
(13. Pazarlama Kongresi Nevşehir Üniv. İİBF, 2008-10-25)[Abstract Not Available] -
TEKNOLOJİ, ÖRGÜT YAPISI VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
(Doğuş Üniversitesi Dergisi, 2009)Bu çalışmanın amacı, teknoloji ve örgüt yapısı arasındaki ilişkilerin örgüt performansını etkileyip etkilemediğinin araştırılmasıdır. Araştırma verileri İstanbul ilinde faaliyet göstermekte olan büyük ölçekli işletmelerin ...