Yayın tarihi için İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 156, listelenen: 81-100
-
Attitudes Toward Ethically Questionable Negotiation Tactics: A Two-Country Study
(Springer, 2014)Current research has identified five discrete US negotiation tactics, a traditional one considered to be ethical, and four considered to be ethically questionable. Scholars have independently used culture to explain how ... -
Information content of printed ads belong to a transitional period
(2014)Bu çalışma, basılı reklamların analizinin ötesine geçerek reklamlardan ilgili döneme ait ekonomik ve kültürel değişimin etkisini görmeye çalışmaktadır. Reklamların bilgi içeriğine yönelik alan yazında çok sayıda çalışma ... -
ÇEVRİMİÇİ HAZIR GİYİM ÜRÜNLERİ TÜKETİMİNDE MÜŞTERİ TATMİNİ: DOĞU KARADENİZ ÖRNEĞİ
(2014)Çalışmanın amacı, hizmet kalitesi üzerinden müşteri sadakatini ve müşteri tatminini etkileyen faktörlerin, çevrimiçi hazır giyim alışverişlerini yapan müşterilerden toplanan veriler aracılığıyla incelenmesi ve oluşturulan ... -
ÇALIŞANLARIN DÖNÜŞÜMCÜ LİDERE YÖNELİK SADAKATLERİ İLE ÇALIŞANLARDAKİ EMPATİ DAVRANIŞININ BU SADAKAT ÜZERİNDEKİ OLASI ETKİLERİNİ BELİRLEMEYEYÖNELİK BİR ARAŞTIRMA
(2014)Hızlı gelişmekte olan bilgi ve teknoloji üretimi tüm dünyada hızlı bir değişim yaşanmasına da yol açmaktadır. Yeni bir bilginin adeta en değerli ürün haline geldiği bu dönem, işletmeleri kendilerini sürekli yenilemeye ... -
Ağızdan ağıza iletişimde müşteri tatmini ve müşteri sadakati ile mağaza imajı boyutları: Ordu ilinde bir uygulama
(2014)Bu çalışmanın amacı, mağaza imajı boyutlarının müşteri tatmini ve müşteri sadakati üzerindeki etkileri ile müşteri tatmini ve müşteri sadakatinin ağızdan ağıza iletişime etkilerinin araştırılmasının yanında tüketicilerin ... -
Firm, Country and Macroeconomic Determinants of Capital Structure: Evidence from Turkish Banking Sector
(2014)This study explores the significance of firm-specific, country, and macroeconomic factors in explaining variation in leverage using a sample of banks from Turkish banking sector. The analysis is based on quarterly firm-level ... -
Islamic marketing as a new marketing trend: an application for determining consumers’ Islamic bank selection criteria
("Business Perspectives" Banks and Bank Systems International Research Journal, 2014)In recent years, Islamic banks have been preferred more and more by consumers. The purpose of this study is to determine consumer attitudes towards Islamic banks and to examine the criteria which affect consumers’ bank ... -
Truth Telling Activity: A Practice beyond the Norms
(Global Journal of Management and Business Research, 2014)The f ocus o f t his s tudy i s t he e thical c onduct o f B razilian a ccountants, b ased o n t he Foucault (2001b) approach concerning the practice of Parrhesia. It is aimed to find out how characteristics of truth-telling ... -
The Aporias of constitutionalism: the question of constituent power and democracy
(European Journal of Research on Education, 2014)This article discusses the paradox between democracy and constitution. It emphasizes to think constitutional amendment as a political problem not only a juridical issue. It first highlights some approaches to the problem ... -
Lojistik İlkeleri ve Yönetimi
(Seçkin Yayıncılık, 2014)Önsöz Lojistik, günümüzün önemi günden güne daha iyi anlaşılan bilim alanlarından biridir. Bu durum, iş piyasasının müşteri beklentileri doğrultusunda değişim süreci içerisinde geliştirdiği çözümlerin, piyasanın kendi ... -
A Study on The Recycling Practices and The Reasons of The Increase in Domestic Wastes in Turkey
(International Journal of Social and Economic Sciences, 2014)Abstract Recycling is the re-processing activity in which wastes with different characteristics are regained in the economy. Waste management includes the collecting, transportation, recycling, destroying, or storing of ... -
Osmanlı Sanayisindeki Vergi Muafiyetleri
(2014)Osmanlı Devleti Tanzimat sonrası dönemde, ekonomiye olan bakışını değiştirmiştir. Artık mali kaygıların yanında, iktisadi düşünceler de dikkate alınmaya başlanmıştır. Devlet bu amaçla ülkenin sanayii altyapısını geliştirmeye ... -
Phenomenon of Working After Retirement and Its Relation with Quality of Life in Turkey
(European Journal of Research on Education (EJRE), 2014-02)Retirement is a fact which ends working life virtually; nevertheless, people may tend to pursue an economic activity after retirement. This paper examines leading causes of working after retirement in Turkey. A random ... -
Retirees' Perceptions of Quality of Life
(European Journal of Research on Education (EJRE), 2014-02)Retirement which actually ends working life to lead to a new position in family and society also means a period to meet some other vital needs apart from work. Retirees’ perception of quality of life expresses the attitude ... -
Türkiye Ekonomisinde 1980 Sonrasında Para Politikası Araçlarının Etkinliği ve Cari Açık İlişkisi
(III. Türkiye Lisansüstü Çalışmalar Kongresi, 2014-05-18)Çalışmada Türkiye’de iktisadi anlamda bir dönüm noktası olan 1980 sonrasında uygulanan para politikalarının ekonomi üzerindeki yansımaları ve cari açık üzerindeki etkinlikleri tartışılmıştır. Bu çerçevede 24 Ocak 1980 ... -
MOBiL iŞLETiM SiSTEMLERiNiN BULANIK VIKOR YAKLAŞIMI İLE DEĞERLENDiRiLMESi
(Suleyman Demirel University, Department of Econometrics, 2014-05-24)Independently of time and space that provide access to the requested information mobility, internet and mobile devices more widespread usage in daily life increases every day. According to research in the 4th quarter of ... -
YAPAY ARI KOLONG ALGORGTMASI GLE ZAMAN PENCERELG TAKIM ORYANTGRGNG PROBLEMLERGNGN ÇÖZÜMÜ
(Suleyman Demirel University, Department of Econometrics, 2014-05-24)Artificial bee colony is one of a swarm intelligence based approach. Artificial bee colony is a metaheuristic method that was inspired by honey bee colonies and based on observing the nourishment behavior of honey bees. ... -
Yerel Ürünlerin Pazarlanmasında Katma Değer Yaratan Coğrafi İşaretleme
(19. PAZARLAMA KONGRESİ, 2014-06)[Abstract Not Available] -
Effective Marketing in Contemporary Globalism
(IGI Global, 2014-06)The 21st century has brought about many changes in the economic realm due to acceleration of globalization. The competitive landscape in numerous areas must always be reinvented to account for these changes, therefore ... -
The Water Conflict in the Euphrat River and the Tigris River
(Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014-06-01)As the essential water resources of Middle East the rivers, namely Euphrat and Tigris, meaning a reason for peace and conflict in the same time for the riparian countries: Turkey, Iraq, and Syria. This study examines whether ...