Kaygı Düzeyi ve Akademik Özyeterlik İnancının Akademik Başarı ile İlişkisi
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2017Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Akademik başarının, bireylerin öğrencilik yaşamlarına başlamaları ile birlikte her aşamada elde edebilmek için çaba gösterdikleri en öncelikli hedeflerden biri olduğu söylenebilir. Akademik başarıyı olumlu ya da olumsuz birçok faktör etkilemektedir. Bu araştırmada kaygı düzeyi ve akademik özyeterlik inancının akademik başarı üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bu kapsamda lisans düzeyinde turizm eğitimi verilen bir yükseköğretim kurumunda yüz yüze görüşme yöntemine göre anket tekniği ile 256 öğrenciden veri toplanmıştır. Elde edilen verilere açıklayıcı faktör analizi uygulanmış ve doğrulayıcı faktör analizi ile de modelin uygunluğu test edilmiştir. Değişkenler arasındaki ilişkileri inceleyebilmek amacı ile korelasyon analizi ve aşamalı regresyon analizi yapılmıştır. Sonuçlara göre akademik başarının, akademik özyeterlik inancı ve kaygı düzeyinin alt boyutlarından olan başarısızlık hissi ile anlamlı ilişkisi vardır. Regresyon analizi sonuçları ise akademik başarı üzerinde, akademik özyeterlik inancının daha büyük yordama gücüne sahip olduğunu göstermektedir.