Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖztürk, Serkan
dc.contributor.authorAygül, Musa
dc.date.accessioned2020-10-26T12:21:33Z
dc.date.available2020-10-26T12:21:33Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2060
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Eb5EkakJlp3olBdo_wNEGb94LXPq7WJfpD0L8hai5nZwsixtZliNOsahyWDxGgwK
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_t-oowkDswF2W1XPuTXiHN0ZDwf7BludUDOXRGUR0OZn
dc.descriptionYÖK Tez No: 629281en_US
dc.description.abstractDünyada her yıl çok sayıda afet meydana gelmekte ve bu afetler binlerce kişinin hayatını kaybetmesine, yaralanmasına, maddi ve manevi kayıplar vermesine neden olmaktadır. Afetlerden en az etkilenenler afet öncesi hazırlıklarını yapan topluluklardır. Liseler geleceğin üniversite öğrencilerinin veya meslek gruplarının yetiştiği yerlerdir. Liselerde uygulanan etkin afet yönetimi ve eğitim sisteminin gelecek nesillere aktarılması demek aynı zamanda gelecek nesillerinde afetlere hazırlıklı olması anlamına gelmektedir. Bu tez kapsamında, Samsun'un Havza ilçesinde lise düzeyindeki öğrencilerin afet ve ilk yardım bilgi düzeyini belirlemek amacıyla bir araştırma ve değerlendirme yapılmıştır. Çalışmaya lise öğrenimi olan 6 farklı liseden öğrenciler katılmıştır. Anket çalışması, kişisel bilgiler 8 soru, ilk yardım bilgi düzeyi 20 soru ve temel afet bilinç düzeyi 20 soru olmak üzere toplam 48 sorudan oluşmaktadır. Ankete 557 erkek, 475 kadın olmak üzere toplam 1032 öğrenci katılmıştır. Katılımcıların ilkyardım ve afet bilgi puanları değerlendirildiğinde her ikisinde de istatistiksel olarak anlamlı bir sonuca ulaşılmıştır. İlkyardım bilgi puanı 60,13±16,73 olarak afet bilgi puanı ise 74,52±22,14 olarak bulunmuştur (P<0,05). Analizlerden elde edilen bulgular neticesinde, Havza'daki lise öğrencilerinin ilk yardım bilgi puanlarının orta düzeyde olduğu, kırsal kesimlerde ise düşük seviyede olduğu saptanmıştır. İlk yardım bilgi ve becerisinin kazandırılması için eğitimlerin belirli bir müfredat içerisinde verilmesi ve tatbikatlar ile sürekliliği sağlanmalıdır. Özellikle eğitim ve tatbikatlara kırsal kesimler dahil edilmelidir. Anahtar Kelimeler: Afet, Afet Bilinci, İlk Yardım, Samsun-Havzaen_US
dc.description.abstractMany disasters occur every year in the world and these disasters cause thousands of people to lose their lives, injure them and cause material and moral losses. The least affected by the disasters are the communities that make their preparations before the disaster. High schools are institutions where the university students of the future or professional groups are trained. The transfer of effective disaster management and education system implemented in high schools to future generations also means being prepared for disasters in future generations. Within the scope of this thesis, a research and evaluation has been carried out to determine the disaster and first aid knowledge level of high school students in Havza district of Samsun. Students from 6 high schools with high school education participated in the study. The questionnaire consists of 48 questions, 8 of which are personal information, 20 questions of first aid knowledge level and 20 questions of basic disaster awareness. A total of 1032 students, 557 boys and 475 girls, participated in the survey. When the first aid knowledge scores of the participants were evaluated, a statistically significant result was reached, and the first aid knowledge score was calculated as 60.13±16.73. When the disaster information points were evaluated, a statistically significant result was reached and the disaster information score was found to be 74.52±22.14 (P <0.05). As a result of the findings obtained from the analyses, the disaster awareness and basic first aid levels of the students studying at the high school level in the basin were determined, and in this context, the studies to be done to determine the deficiencies and the deficiencies were proposed. Keywords: Disaster, Disaster Awareness, First Aid, Samsun-Havzaen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectJeofizik Mühendisliğien_US
dc.subjectGeophysics Engineeringen_US
dc.subjectAfet bilincien_US
dc.subjectDisaster awarenessen_US
dc.subjectAfetleren_US
dc.subjectDisastersen_US
dc.subjectDoğal afet okuryazarlığıen_US
dc.subjectNatural disaster literacyen_US
dc.subjectDoğal afetleren_US
dc.subjectNatural disastersen_US
dc.subjectLise öğrencilerien_US
dc.subjectHigh schools studentsen_US
dc.subjectSamsun-Havzaen_US
dc.subjectSamsun-Havzaen_US
dc.subjectİlk yardımen_US
dc.subjectFirst aiden_US
dc.subjectAfet, Afet Bilinci, İlk Yardım, Samsun-Havzaen_US
dc.subjectDisaster, Disaster Awareness, First Aid, Samsun-Havzaen_US
dc.titleLise öğrencilerinin afet bilinci ve temel ilk yardım bilgi düzeylerinin belirlenmesi: Samsun-Havza örneğien_US
dc.title.alternativeDetermination of disaster awareness and basic first aid knowledge levels of high school students: Example of Samsun-Havzaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afet Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthorAygül, Musa
dc.identifier.endpage97en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster