Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇALIŞIR, GÜLSÜM
dc.contributor.authorAYDOĞAN KILIÇ, TUĞÇE
dc.date.accessioned2020-02-11T10:02:37Z
dc.date.available2020-02-11T10:02:37Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2025
dc.description.abstractTüketim toplumunda bireylerin ulaşmayı hedefledikleri, arzuladıkları görünümler daima sahip olmadıkları “öteki” bedenlerdir. Bireyler, tüketim kültürü ile bir nesne haline dönüştürülen ve sunulan bedenleri medyada var olma şekline göre kabullenmekte ve sunulan mesajlar bu algıyı pekiştirmektedir. Medya, yarattığı ideal bedene ulaşmak için bireylerin ne yapması gerektiğini, hatta ne yemesi ve yememesi gerektiğini adeta dikte etmektedir. Tüketim toplumunda dayatılan bu “diyet ürünler” böylelikle bir pazarın ortaya çıkmasına olanak tanımıştır. İnternet ve özellikle bireylerin hayatlarında çok önemli bir yer tutan sosyal medya “sağlıklı yaşam” söylemleriyle diyet ürünleri satarak sağlığı piyasada alınıp satılan bir metaya dönüştürmüştür. Sosyal medyada bireylerin sağlıklı bir yaşam sürebilmesi amacı ile pazarlanan ürünlerin içerikleri konusunda dürüst davranılmadığı gibi uygulanan pazarlama teknikleri ile madalyonun gizlenen kısmı kişileri daha sağlıksız bir yaşama sürüklemektedir. Bu çalışmanın amacı sosyal medyada sürekli karşımıza çıkan “sağlıklı yaşam” söylemlerine tüketim toplumu bağlamında eleştirel yaklaşmaktır. Çalışmada konunun ve amacın daha net bir şekilde gözler önüne serilmesi için sosyal medyada popüler olan Instagram uygulamasında piyasada yer alan çeşitli markalara ait sağlıklı yaşam (diyet) ürünlerini inceleyen 8 profilin 01.05.2019- 01.09.2019 tarihleri arasındaki paylaşımları içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Sonuç olarak internet ve sosyal medyanın doğru ve bilinçli kullanılması yoluyla sağlıklı yaşam konusunda doğru bilgilere ulaşma şansı vardır. Fakat markaların ambalajların ön kısımlarında vadettikleri “diyet”, “şekersiz” vb. şeklinde nitelendirilen paketli gıdalara sorgulamadan inanılması ve tüketilmesi, bireyleri sosyal medyada vurgulanan sağlıklı yaşama kavuşmaktan çok, tüketim toplumunda var olan birer sağlık tüketicisi durumuna sürüklemektediren_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.subjectTüketim toplumuen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectSağlıklı Yaşam Stilien_US
dc.titleTüketim Toplumunda Sağlıklı Yaşamın Popüler Hale Gelmesi İle Şekillenen Yeni Tüketim Biçimlerien_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Yayınen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.authorid0000-0003-3631-6819en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States