MARKA BİLİNİRLİĞİNDE SOSYAL MEDYANIN ROLÜ: ARÇELİK ÖRNEĞİ
View/ Open
Access
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/Date
2018Access
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/Metadata
Show full item recordAbstract
Günümüzde neredeyse her birey akıllı telefon ve internet kullanıcı olmuştur. Dolayısıyla bireyler artık zamanlarının çoğunu internet ve cep telefonlarının sağladığı ortamlarda geçirmektedir. Bu ortamlardan biri de sosyal medya mecralarıdır. Sosyal medya aracılığıyla bireyler video, fotoğraf ve kendi oluşturdukları içerikleri paylaşabilmektedir. Bu özellikleri ile birlikte bireyler için çok cazip hale gelen sosyal medya, markalar için de cazip hale gelmiştir. Çünkü şirketlerin hedef kitlelerini yakından takip etmeleri ve varlıklarını onlara hissettirmeleri günümüz şartlarında neredeyse zorunlu hale gelmişt ir. Bu nedenle markalar halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama çalışmalarını sosyal medya üzerinden de yürütmek zorunda kalmıştır. Bu bağlamda şirketlerin bireylerin zihninde marka bilinirliğini daha fazla sağlayabilmeleri için bu ortamlara göre çalışmalar yapmaları söz konusu olmuştur. Bu çalışmada 2018 yılının Lovemark’larından biri olan ve 11 yıl boyunca sürekli Türkiye’nin Lovemarks’ı seçilen Arçelik inceleme kapsamına alınmıştır. Çalışmada Arçelik’in marka bilinirliği açısından sosyal medyayı nasıl kullandığını tespit etmek amaçlanmıştır. Adı geçen bu kurumsal firmanın Instagram hesabı temel alınarak bu çalışma gerçekleştirilmiştir. Marka bilinirliğinde rolü olduğu düşünülen marka kimliği, etkileşim, içerik ve satışa teşvik etme unsurları içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir.
Collections
The following license files are associated with this item: