Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemir, Vildan
dc.contributor.otherGürsoy, Figen
dc.contributor.otherAda, Şükrü
dc.date.accessioned2019-12-11T06:09:26Z
dc.date.available2019-12-11T06:09:26Z
dc.date.issued2011-01
dc.identifier.citationDemir V.,Gürsoy F.,Ada Ş.(2011).Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Mesleki Benlik Saygılarının İncelenmesi.Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (http://sbe.gantep.edu.tr) 10(1):597 - 614en_US
dc.identifier.issn1303-0094
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/1463
dc.description.abstractBu araGtrımada; Eğitim Fakültesi Glköğretim Bölümü Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin mesleki benlik saygısı düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıGtır. Bu bağlamda; mesleki benlik saygısı düzeylerinde, cinsiyet, doğum sırası, mezun olduğu lise, bölüm tercihi yaparken yardım aldığı kiGi/kurum ve bölümden dolayı piGmanlık yaGama durumlarının farklılık yaratıp yaratmadığı incelenmiGtir. AraGtrıma, 2007–2008 eğitim öğretim yıllı bahar döneminde Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Glköğretim Bölümü Okulöncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencilerinden araGtrımaya gönüllü olarak katılan birinci sınıftan 59, dördüncü sınıftan 44 öğrenci olmak üzere toplam 103 öğrenci üzerinde yürütülmüGtür. AraGtırmada, öğrencilerin kendileri ve aileleri hakkındaki ilgili bilgileri almak amacıyla “Genel Bilgi Formu” ve Arıcak (1999) tarafından geliGtirilen “Mesleki Benlik Saygısı Ölçeği” kullanılmıGtır. AraGtırma sonucunda, öğrencilerin cinsiyetinin ve bölümden dolayı piGmanlık yaGama durumunun mesleki benlik puanları arasında anlamlı farklılık yarattığı (P<0,01), doğum sırası, mezun olduğu lise ve bölüm tercihi yaparken yardım aldığı kiGi/kurumun durumlarının ise farklılık yaratmadığı belirlenmiGtir(P>0,05).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (http://sbe.gantep.edu.tr)en_US
dc.rightsAttribution-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/us/*
dc.subjectOkulöncesi öğretmen adayıen_US
dc.subjectmesleki benlik saygısıen_US
dc.subjectPre-school Teacher Candidateen_US
dc.subjectProfessional Self Perceptionen_US
dc.titleOkulöncesi Öğretmen Adaylarının Mesleki Benlik Saygılarının İncelenmesien_US
dc.title.alternativeThe Investigation College Pre-School Mastership Branch of Professional Self Perceptionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları - Gümüşhane Sağlık Bilimleri Meslek Yüksekokulu - Çocuk Gelişimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorDemir, Vildan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Attribution-NoDerivs 3.0 United States
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: Attribution-NoDerivs 3.0 United States