Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Mesleki Benlik Saygılarının İncelenmesi
Access
Attribution-NoDerivs 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/us/Date
2011-01Access
Attribution-NoDerivs 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/us/Metadata
Show full item recordCitation
Demir V.,Gürsoy F.,Ada Ş.(2011).Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Mesleki Benlik Saygılarının İncelenmesi.Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (http://sbe.gantep.edu.tr) 10(1):597 - 614Abstract
Bu araGtrımada; Eğitim Fakültesi Glköğretim Bölümü Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin mesleki benlik saygısı düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıGtır. Bu bağlamda; mesleki benlik saygısı düzeylerinde, cinsiyet, doğum sırası, mezun olduğu lise, bölüm tercihi yaparken yardım aldığı kiGi/kurum ve bölümden dolayı piGmanlık yaGama durumlarının farklılık yaratıp yaratmadığı incelenmiGtir. AraGtrıma, 2007–2008 eğitim öğretim yıllı bahar döneminde Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Glköğretim Bölümü Okulöncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencilerinden araGtrımaya gönüllü olarak katılan birinci sınıftan 59, dördüncü sınıftan 44 öğrenci olmak üzere toplam 103 öğrenci üzerinde yürütülmüGtür. AraGtırmada, öğrencilerin kendileri ve aileleri hakkındaki ilgili bilgileri almak amacıyla “Genel Bilgi Formu” ve Arıcak (1999) tarafından geliGtirilen “Mesleki Benlik Saygısı Ölçeği” kullanılmıGtır. AraGtırma sonucunda, öğrencilerin cinsiyetinin ve bölümden dolayı piGmanlık yaGama durumunun mesleki benlik puanları arasında anlamlı farklılık yarattığı (P<0,01), doğum sırası, mezun olduğu lise ve bölüm tercihi yaparken yardım aldığı kiGi/kurumun durumlarının ise farklılık yaratmadığı belirlenmiGtir(P>0,05).
Collections
The following license files are associated with this item: